raid array verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vincent1993

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Goedenmiddag,

Ik wil windows xp home instaleren op mijn Dell, met een later gekocht xp cd. Als ik pc opstart met de xp cd, krijg ik na het laden van bestanden een blue screen met errors erop. Ik heb toen andere xp cd's geprobeerd, maar ze werkten allemaal niet, allemaal zelfde probleem. Na enig zoeken kwam ik op raid array, iets op je harde schijf. Kan dit er mee te maken hebben en hoe ik kan ik het aanpassen/verwijderen of iets anders? En wat is raid array eigenlijk?

mvg
Vincent

Kijk op wikipedia wat het precies is. Het heeft te maken met de manier waarop gegevens op je harde schijven wordt opgeslagen. Snelheid versus betrouwbaaheid.

Tijdens de installatie van XP vraagt het programma om een RAID driver. als het goed is dan heb je een diskette waarop die driver staat. Die moet je het systeem aanbieden. Die PC is tweedehands? Beetje vreemd dat je niet weet of je een RAID systeem hebt of niet. Een raid systeem heb je niet per ongeluk dat is een installing waar je bewust voor kiest.

HTH:D

Heb het opgezocht en ook aan me broer gevraagd, ik heb maar 1 harde schijf en daar zit zoiezo geen raid op. Ik dacht zelf dat het iets anders was wat er niet perse op hoefde, maar dat het er wel standard opzat. Misverstandje dus:P
Probleem met XP nog niet opgelost, begin ik een nieuw topic over.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan