RAID configuratie, bestanden terug krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Berichten
583
Beste forum leden,

ik hoop dat ik dit topic in de juiste categorie heb neergezet.

Ik heb hier een Lacie schijf: http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10065 . De elektronica in de behuizing is defect zodoende de schijf open gehaald en zag hier 2 schijven.
Schijven zijn helaas niet benaderbaar. Ik heb het idee dat deze in een raid configuratie staat: JBOD, RAID 0 of RAID 1. Dit weet ik als degene van wie de schijf is niet.

Hoe ga ik hier bestanden vanaf krijgen?

Alvast bedankt!
 
Enige waar ik aan zou kunnen denken (maar dan mogen de schijven niet in Raid-0 of Jbod staan) is de harde schijven aansluiten en de pc te starten vanaf een Ubuntu Live CD en te kijken of die er wat van kan maken (schijven zijn wellicht in EXT-3 formaat ingedeeld wat wél gelezen kan worden door Ubuntu).
Ik verwacht niet dat je er ook maar iets van kunt lezen als Raid-0 of JBOD stond ingesteld op de Lacie. Je kunt natuurlijk (in overleg met de helpdesk van Lacie over de aanpak) een vervangende Lacie aanschaffen van hetzelfde type en daar de schijven inbouwen.

Succes,

Tijs.
 
RAID1 is het dus niet, helemaal niet benaderbaar, geen partitie's o.i.d. zichtbaar. Hopen dat de helpdesk morgen open is van Lacie anders wordt het volgende week bellen.

Bedankt voor zover. Ik laat weer van mij horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan