Raid-controller niet geinstalleerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverlaan

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2001
Hoi,
Hoi,

Ik heb Windows xp opnieuw geinstalleerd, alles loopt perfect, maar...
Als ik in Windows apparaatbeheer kijk zie ik: een vraagteken bij raid-controller staan en de mededeling:

"De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)
Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren".

Nu weet ik (niet het fijne er van) dat de raidcontroller gebruikt wordt om over twee ingebouwde schijven in de pc, data te verdelen en het mogelijk te maken van alle twee de schijven op te starten.
Ik heb maar 1 ingebouwde schijf (80GB Maxtor) en 1 usb externe schijf (250GB). Deze werken op dit moment goed.
Heeft die raid-contoller dan nog wel zin? Als ik de raid driver niet installeer hoe krijg ik dat vraagtekentje dan weg?

Als alles goed werkt dan zou ik het laten staan en anders moet je het stuurprogramma ervan installeren.

Een raid controller is vaak ook de SATA controller, indien je die niet hebt kun je hem ook uitschakelen in de bios, en dan heeft windows ook de drivers niet nodig.

als je geen sata schijven heb zie ik ook niet in waarom je dan een extra driver voor de,
raid controller moet instaleren. je kan deze optie uit zeten in de bios doe dit uitsluitend,
als je geen sata schijf heb. je herken de sata schijf aan een kleine rode draad

Hier de technische gegevens van de schijf volgens Everst Home

Teschnische Informatie harde schijven:
Fabrikant Maxtor
Harde Schijf Familie DiamondMax Plus 9
Groottefactor(Form Factor) 3.5"
Capaciteit Geformatteerd 80 GB
Fysieke Afmetingen 146.1 x 101.6 x 26.1 mm
Totaal Gewicht 630 g
Gemiddelde Rotatie Toegangssnelheid 4.17 ms
Rotatiesnelheid 7200 RPM
Interface Ultra-ATA/133
Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 133 MB/s
Buffergrootte 2 MB

het is dus geen s-ata schijf je can de sata controller uit schakelen indien niet nodig is,
zo als in jou geval. maar als je later wel zo'n schijf koop moet je het dus wel weer aan zeten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan