RAID controller probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragonscan

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2004
ik heb dus juist een nieuw moederbord en cpu gekocht maar nu blijkt mijn raid controller niet te werken.

ik had een:
IT8212 ATAPI (BIOS V1.4.1.2)
maar nu als ik deze aansluit op mijn hd geeft hij altijd een fout dat windows NT 7mb geheugen nodig heeft om te kunnen booten
ik heb deze proberen te updaten maar lukt niet.

dan heb ik maar mijn:
SIL 0680 ATA/133 medley RAID controller (BIOS V3.0.95) terug erin gestoken.
hier detecteerd hij ook de schijven dat aangesloten zijn maar in windows zijn deze dus niet zichtbaar. en bij apparaatbeheer zegt hij dat de hardware niet juist werkt.
ik heb drivers gezocht maar ook deze blijken niet te werken.

hoe kan ik nu 1 van deze 2 controllers laten werken?
ik heb ook een andere mogelijkheid maar die lukt ook niet
ik heb een IDE kabel met 4 aansluitingen waarmee ik 3 hds zou kunnen aansluiten direct op mijn moederbord maar hij kan niet opstarten als ik deze gebruik. moet ik hiervoor iets in mijn BIOS aanpassen ofzo dat deze dit wel zou ondersteunen?

BIj een nieuw moederbord is het altijd raadzaam Windows opnieuw te installeren. Dus de hoofdschijf formateren en Windows opnieuw installeren.

Je hebt dus een windows installatie op een PATA of SATA schijf, en daarnaast wil je een raidcontroller op dat bord laten draaien? met 2 schijven in raid?

Eigelijk snap ik helemaal niets van je verhaal.:confused:

Tevens moet ik zeggen dat drivers voor 2e party raid kaartjes, altijd bij die fabrikanten moet halen van die kaarten, en niet bij de chipbakker, die werken meestal niet.

de drivers voor de controllers staan op je moederbord cd,

ik heb 3 harde schijven
deze wil ik alle 3 aansluiten en daarom dat ik een RAID controller had gekocht
maar de bijgeleverde drivers werken niet.
en mijn ide kabel met 4 aansluitingen wil ook niet werken.
dus nu wil ik weten of iemand mss weet waarom mijn raid controllers niet werken of mijn ide kabel.

hij vind geen drivers op mijn cd

Laatst bewerkt:
Nee, drivers voor een pci raid controller staan natuurlijk niet op je mobodrivercd, maar heb je de SATA/RAID controller in de bios wel disabled?

En een ATA kabel met 4 aansluitingen? als je er maar 2 hdd's kunt aansturen? is het wel een 80polige, een ata66 kabel?

Gebruik een 80 polige kabel, en zet de master op de laatste connector, en de slave in het midden.

En ook alle moederbord drivers zullen geinstalleerd moeten worden, voor de pci ondersteuning.

oops foutje maar voor je onboard raid staan er wel op
als de driver niet werkt zou ik er lekker mee terug gaan je heb betaald er voor namelijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan