dragonscan
Gebruiker
- Lid geworden
- 23 jun 2004
ik heb dus juist een nieuw moederbord en cpu gekocht maar nu blijkt mijn raid controller niet te werken.
ik had een:
IT8212 ATAPI (BIOS V1.4.1.2)
maar nu als ik deze aansluit op mijn hd geeft hij altijd een fout dat windows NT 7mb geheugen nodig heeft om te kunnen booten
ik heb deze proberen te updaten maar lukt niet.
dan heb ik maar mijn:
SIL 0680 ATA/133 medley RAID controller (BIOS V3.0.95) terug erin gestoken.
hier detecteerd hij ook de schijven dat aangesloten zijn maar in windows zijn deze dus niet zichtbaar. en bij apparaatbeheer zegt hij dat de hardware niet juist werkt.
ik heb drivers gezocht maar ook deze blijken niet te werken.
hoe kan ik nu 1 van deze 2 controllers laten werken?
ik heb ook een andere mogelijkheid maar die lukt ook niet
ik heb een IDE kabel met 4 aansluitingen waarmee ik 3 hds zou kunnen aansluiten direct op mijn moederbord maar hij kan niet opstarten als ik deze gebruik. moet ik hiervoor iets in mijn BIOS aanpassen ofzo dat deze dit wel zou ondersteunen?
ik had een:
IT8212 ATAPI (BIOS V1.4.1.2)
maar nu als ik deze aansluit op mijn hd geeft hij altijd een fout dat windows NT 7mb geheugen nodig heeft om te kunnen booten
ik heb deze proberen te updaten maar lukt niet.
dan heb ik maar mijn:
SIL 0680 ATA/133 medley RAID controller (BIOS V3.0.95) terug erin gestoken.
hier detecteerd hij ook de schijven dat aangesloten zijn maar in windows zijn deze dus niet zichtbaar. en bij apparaatbeheer zegt hij dat de hardware niet juist werkt.
ik heb drivers gezocht maar ook deze blijken niet te werken.
hoe kan ik nu 1 van deze 2 controllers laten werken?
ik heb ook een andere mogelijkheid maar die lukt ook niet
ik heb een IDE kabel met 4 aansluitingen waarmee ik 3 hds zou kunnen aansluiten direct op mijn moederbord maar hij kan niet opstarten als ik deze gebruik. moet ik hiervoor iets in mijn BIOS aanpassen ofzo dat deze dit wel zou ondersteunen?