Raid Controller reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

rdx200

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Ik ben nu bezig met een pc te bouwen met daarin 7 sata sloten. Deze zijn allemaal in gebruik en er moet nog een extra Raid 0 setupje bij.

Ik had nog een Silicon Image 3112 2-kanaals raid controller (PCI) liggen en deze daarvoor gebruikt.

Daar zitten 2x500Gb Seagate 7200.11 32MB Cache op aangesloten. Nu kwam ik in de Raid utility bij het booten en volgde de stappen om een Raid te creëren. Dat ging allemaal goed, er staat nu dat er een Raid 0 setup is gemaakt, maar het programma reageert niet meer! Het maakt niet uit hoevaak ik restart; ik kom wel in het Raidprogramma maar kan niets doen...

In Windows heb ik de Raid controller geïnstalleerd en werkend. Maar de schijven worden niet herkend.

Het enige verschil is dat de Raid controller Sata 1 is en de schijven Sata 2. Zou het daar aan kunnen liggen?

Met vriendelijke groet,

Koen

Om het probleem dat de Sata 1 controller niet zou werken met Sata 2 harde schijven uit te sluiten, heb ik een jumper op de harde schijven geplaatst waardoor zij nu op Sata 1 snelheden lopen.

Helaas reageert het programma nog steeds niet en worden de schijven niet herkend in Windows. Iemand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan