raid disk maken onder winsows server 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 okt 2011
Ik probeer een raid disk aan te maken. Maar om dat te doen moet je volgens mij de disk dynamich maken. Dat doet hij niet. De logigical disk amneger geeft de volgende foutboodschap: The operation is not supported by the object. Het gaat hier om 2 dezelfde 2 tera schijven van western digital. Als ik via de bios een mirror raid array aanmaak wordt hij in de logical disk maneger niet gezien! Is er iemand die me hiermee kan helpen?

M.b.t. Hardware-raid: Ik denk dat je eerst de RAID driver moet laden in Windows Server 2008 vóórdat je de hardware Raid-set kunt zien in Schijfbeheer. Kijk dus zeker even in Apparaatbeheer of je daar geen apparaten hebt staan die ofwel staan uitgeschakeld ofwel geen driver hebben.
M.b.t. Software-raid: Ik denk dat (minstens) 1 van die schijven de opstart-partitie is en/of er een (deel van) het wisselbestand op staat. Dat zou je moeten kunnen zien in Schijfbeheer (onderste deelvenster).

Tijs.

okee, het probleem is opgelost. Het zat hem erin dat ik een onboard raid controller gebruikte. Server 2008 zette daar automatisch een driver voor neer. Dit bleek een verkeerde te zijn. Aangezien er geen goede driver meer te vinden was voor server 2008 heb ik een nieuwe raid controller gekocht met de server 2008 drivers. Nu werkt het wel! Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan