RAID drivers installeren zonder floppy drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

dudedude

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
22
hoi
ik heb een nieuwe computer besteld (zonder besturingssysteem) zonder floppy drive, en nu wil ik weten hoe ik de RAID drivers van mijn Harddisk kan installeren want anders herkent mijn computer ze niet (ik wil winXP pro erop zetten)
Ik ken veel mensen zonder floppy drive die hun computer kant en klaar hebben gekocht met besturingssysteem, dus ik weet dat je wel RAID drivers kan installeren zonder floppy drive

ik heb GEEN floppy drive
ik heb een S-ATA seagate harddisk
ik heb een NEC AD-7170S (S-ATA) DVD brander
ik heb een MSI K9N4 ULTRA-F nForce 500 Ultra
 
Laatst bewerkt:
Meestal is de chipset native, dat wil zeggen dat je er gewoon een SATA schijf aan kunt hangen, en alleen bij een echte raid opstelling die drivers in moet laden d.m.v. een flop.

Overigens kun je nog altijd de XP cd slipstreamen met die drivers.

Maar kijk eerst eens in de manual wat erover staat.
 
Meestal is de chipset native, dat wil zeggen dat je er gewoon een SATA schijf aan kunt hangen, en alleen bij een echte raid opstelling die drivers in moet laden d.m.v. een flop.

Overigens kun je nog altijd de XP cd slipstreamen met die drivers.

Maar kijk eerst eens in de manual wat erover staat.

ok thx ik zal ff kijken in de manual, maar ik bedoel eigenlijk de drivers voor mijn harde schijf zodat ie hem herkent want nu kan mijn computer de harde schijf volgens mij niet zien

btw nog ff een vraagje; kan ik gewoon een S-ATA harde schijf kopen voor mijn andere computer want op de productsite staat dat ie 4x SATA2 ondersteunt of maakt het niet veel uit?
 
Laatst bewerkt:
Nee, SATA 2 bestaat helemaal niet, en voor een 3gb/s op een bord voor 1,5gb, zit meestal een jumper om die om te stellen, andersom is hij gewoon backwards compatible.

Als de schijf niet wordt herkent, zal het een geslipstreamde cd moeten worden of een USB flop aanschaffen en deze emuleren in de bios, zodat je wel een flop kunt laden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan