Raid en Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchKnight

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2003
Hoi,

Een kennis van mij heeft problemen met de computer en wil deze opnieuw formateren.

+/- 18 maanden geleden hebben we de computer gekocht en zelf van Windows XP prof. voorzien. Bij de instalatie hedden we problemen met RAID. Ik heb geen idee meer hoe we dat indertijd hebben opgelost. Mijn vraag is:

Kan iemand ons stap voor stap uitleggen hoe we RAID moeten installeren?

We wachten tot we een goed antwoord hebben en gaan dan pas aan de gang dus als we nog vragen moeten beantwoorden kan dat.

Bij voorbaat dank voor de hulp,

Dutch

Normaal gesproken cd van XP in je cd lade, dicht doen.
Computer afsluiten eventjes wachten dan computer weer aanzetten en opstarten vanf je XP cd.
Als je bezig bent met installeren dan gewoon van de toetsen afblijven, raid heb je helemaal niet nog, waarschijlijk hebben jullie op een toets gedrukt omdat jullie zo goed naar het beeldscherm hebben gekeken en de opdrachten onder in het beeldscherm uitgevoerd hebben.

Als je helemaal opnieuw wilt installeren dan moet je even goed lezen wat er in het blauwe scherm komt te staan als de cd opstart. Partitie verwijderen en opnieuw laten formateren is de meest voor de hand liggende optie.

Suc6,

Geplaatst door puppie

Als je bezig bent met installeren dan gewoon van de toetsen afblijven, raid heb je helemaal niet nog, waarschijlijk hebben jullie op een toets gedrukt omdat jullie zo goed naar het beeldscherm hebben gekeken en de opdrachten onder in het beeldscherm uitgevoerd hebben.
Je moet juist 1 toets aanraken, om de Raid-controller driver, tijdens de setup, te kunnen laten installeren.
Als de pc opstart en de cd-rom begint te laden komt er zoiets onder in beeld te staan.

Use F6 for SCSI/RAID drivers.

Weet uiteraard niet de juiste zin, die er staat, uit mijn hoofd.

Zorg dat je de floppy met de RAID driver in de buurt hebt.
De setup vraagt er vanzelf om, als je F6 op tijd hebt ingedrukt.:)

:o oeps.fout gelezen.
Dacht dat ze raid NIET wilden installeren.

Bedankt voor je reactie.

Jammer genoeg is die niet helemaal duidelijk voor ons. Je moet de aanwijzingen toch volgen?

Wij dachten dat we voor RAID F6 moesten invoeren als dat gevraagd wordt. Moet dat dan niet?

Hoop op verduidelijking,

Dutch

Geplaatst door puppie
Normaal gesproken cd van XP in je cd lade, dicht doen.
Computer afsluiten eventjes wachten dan computer weer aanzetten en opstarten vanf je XP cd.

Als je helemaal opnieuw wilt installeren dan moet je even goed lezen wat er in het blauwe scherm komt te staan als de cd opstart. Partitie verwijderen en opnieuw laten formateren is de meest voor de hand liggende optie.

Suc6,

Geplaatst door DutchKnight
Wij dachten dat we voor RAID F6 moesten invoeren als dat gevraagd wordt.
Dat heb je helemaal goed.:thumb:
Dat moet dus wel.

Zie mijn eerdere bericht en het laatst bericht van Puppie.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan