RAID functie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johannesderidde

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2006
Goededag,

Ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht (Gigabyte GA-81945PL-G) Het is een moederbord met 3 IDE poorten. IDE 01 is alleen voor CD-DVD-roms.
Alle onderdelenen zijn aangesloten. De harde schijf zit in IDE 02. De Bios herkent hem wel met de IDE-scan. Maar als ik XP wil installeren krijg ik de melding dat er geen harde schijven aanwezig zijn. Wie kan mij de tip geven? :confused:

Laatst bewerkt:
heb je harde schrijf op master gezet van een jumper?

tip Vrijwel alle harde-schijfleveranciers hebben een eigen stukje software om een schijf te 'vernietigen'.
De meest gangbare methode is zero fill. Hierbij worden alle hoeken en gaatjes van de disk gevuld met 'nulletjes'. Een beter en nog veiliger alternatief is KillDisk. Dit programma is leverancier-onafhankelijk en een stuk geavanceerder.
http://www.killdisk.com/
je kunt beter met dit programmatje (ff downloaden op hd en dan op floppy intalleren)
je kunt beter je hele schijf eraf gooien dan alleen je patitie met killdisk f10 duurt ongeveer 10 minutes en tijdens de opstart van de cd xp kun je gewoon een partitie aanmaken:thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
StoneyCity zei:
heb je harde schrijf op master gezet van een jumper?

tip Vrijwel alle harde-schijfleveranciers hebben een eigen stukje software om een schijf te 'vernietigen'.
De meest gangbare methode is zero fill. Hierbij worden alle hoeken en gaatjes van de disk gevuld met 'nulletjes'. Een beter en nog veiliger alternatief is KillDisk. Dit programma is leverancier-onafhankelijk en een stuk geavanceerder.
http://www.killdisk.com/
je kunt beter met dit programmatje (ff downloaden op hd en dan op floppy intalleren)
je kunt beter je hele schijf eraf gooien dan alleen je patitie met killdisk f10 duurt ongeveer 10 minutes en tijdens de opstart van de cd xp kun je gewoon een partitie aanmaken:thumb: :thumb:

De harde schijf staat op Master. In de bios heb ik Raid al verandert in ata. Dat werkt wel. Alleen Windows ziet de gewiste harde schijf nog steeds niet

Laatst bewerkt:
je kunt zo toch niet per cd dus een floppy kun je wel ff uit een ander pc gaan halen of niet? nieuwe kopen dan rond de 10 euro bij pc winkel

Je kan ook een USB memory stick gebruiken, als je moederbord het opstarten van "Removable devices" ondersteund.

Ik heb een floppy aangesloten, de juiste drivers kunnen vinden (stonden ook op de moederbord cd-rom) maar als ik moet kiezen tussen de 'A-drivers' en de Windows drivers reageert hij niet op de 'S' opdracht (om de 'A-drivers' te installeren) :confused:

controleer of de floppy in de bios bij standard ......... niet op none staat maar op 1.44 mb:thumb: :thumb:
blijft het lampje van de floppy branden bij het aanzetten van je pc dan staat de flatkabel van de floppy verkeerd

Laatst bewerkt:
Johannesderidde zei:
Ik heb een floppy aangesloten, de juiste drivers kunnen vinden (stonden ook op de moederbord cd-rom) maar als ik moet kiezen tussen de 'A-drivers' en de Windows drivers reageert hij niet op de 'S' opdracht (om de 'A-drivers' te installeren) :confused:

Aparte XP heb je dan, ik moet altijd de E intrommelen.:eek: ook de F6 eerst ingetrommeld?

Ja ... eerst de F6 ... en dan E intypen, selecteren welke driver (Xp/2003 of Nt4/2000) en dan S voor de nieuwe driver.... of Enter voor de windows driver. en op de S werd er niet gereageerd. Ik heb vanmiddag de pc naar de handelaar gebracht, en tot enige opluchting lukte het hem ook niet :D . Ik denk dat er een foutje in het moederbord zit. Twee dagen tot hoofdbrekens aangezeten :rolleyes: . iig wil ik iedereen bedanken voor het meedenken :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan