raid function gigabyte moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Hallo,
probeer XP te installeren. Krijg tijdens de installatie foutmelding dat er geen vasteschijfstations on de computer gevonden worden.

Ga ik kijken in het boekje (geleverd bij het moederbord) "PROMISE RAID FUNCTION". Dan lees ik op een bladzijde bijgevoegd bestand.

Nu zat er geen diskette bij dus ik heb bestanden van de cd gekopieerd naar een diskette. Maar tot punt 5 komt het overeen. Maar daarna gaat het fout. Ik krijg de volgende melding in beeld:

Het bestand \WinXP\Fastrak.sys heeft een onverwachte fout <18> veroorzaakt op regel 2108 in d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c.

Dat schiet dus niet op.. Zou iemand weten of ik nu verkeerde bestanden heb gekopieerd of dat ik een van die bestanden aan moet passen?

De harde schijf is helemaal leeg en het betreft een nieuwe installatie.

Wie o wie kan me verder helpen???

1

Er zit momenteel maar 1 harde schijf in en daarop heb ik inderdaad net twee partities aangemaakt..

Heb je op beide HDD's eerst een partitie aangemaakt?
Dit wel doen aan de 'gewone' ide controller, dus alle twee appart.

fdisk

en kreeg na gebruik van fdisk wel eerst de mededeling dat er geformateerd dient te worden, maar dat is nog niet gebeurd..

zet sie harde schijf eens op de standaard ide controller, installeer windows en zet hem daarna terug op die raid controller

succes

?

Dus een andere ingang op het moederbord? Er zitten er 4.. Hij zit nu in de meest rechtse (daar heeft de winkel m ingestopt.) Moet hij dan in de meest linkse (zit nu dvd, daarnaast cdrom)

gister

volgens mij heb ik m gister al verwisseld met die van de dvd.. maar toen bleef ik de melding krijgen dat er geen vaste schijfstations gevonden werden.. maar ik zal het nog eens proberen..

moederbord

op de doos staat gigabyte technology
een sticker met: agp 8x ddr 400 +
en een sticker met: super 333 socket A
is dat genoeg? of moet ik ff verder zoeken???

Ik zou graag het type nummer willen weten.
Dus iets in de trand van GA7-DXR of GA8-DXR

En WELKE bestanden heb je allemaal naar de flop gekopieerd?

Groetjes,
Bennie

techie

Ik heb m nu in ide 1 gedaan (hij zat in ide 3). Hij loopt nu door!!! Maar als ik windows dan geinstalleerd heb, moet ik dat alle gegevens van het moederbord eerst installeren? WElke volgorde moet ik dan precies afwerken?
1. nu instaleren in ide 1
2. installeren drivers moederbord?
3. comp uit
4. omzetten van ide 1 naar ide 3?

Werkt dan alles nog of moet ik dan windows weer opnieuw installeren???

blij

Ik moet ff kwijt dat ik nu al enorm blij ben dat ie doorloopt.. Ik ga nog niet te vroeg juichen.. maar zo ver ben ik nog niet geweest.. ik ga er gewoon weer een klein beetje hoop in krijgen.. ben heel blij met alle reacties!!!

volgens mij

op het boekje staat ga-7vax/7vaxp

en ik heb een plaatje bijgevoegd van de map en de bestanden die ik naar diskette gekopieerd heb. Ook heb ik uit de map DRIVER het bestand txtsetip.oem op de diskette gezet..

Uit een nieuwsgroep:

"Had exact same problem. Documentation supplied on CD is misleading.
The files on your floppy probably weren't in the right spots. Try
this - copy the entire contents of the
"D:\Other\Promise\20276\Ideraid\Driver" folder to the A: drive so that
the root of your A: drive should look something like the following:
NT4\
Win2000\
Win9x-ME\
WinXP
FASTTRAK
README.TXT
setup.txt
Txtsetup.oem
Hope that works for you".

Bron

zoen!

Komen jullie allemaal 1 voor 1 langs????
Ik kan jullie wel zoenen...
ik heb m teruggezet in ide 3 en hij diet het optimaal...
onwijs bedankt voor alles en iedereen!!!

techie!!!

Techie.. jij krijgt de dikste zoen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan