RAID/IDE Controller op moederbord Drivers probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is een goede kans dat het WEL helpt en je richt er in ieder geval geen schade mee aan.
Het gaat trouwens verder dan alleen maar de bios op default settings zetten.

Het enige wat je na het herplaatsen van de batterij wee moet doen is datum en tijd van vandaag invoeren
Nou, OK dan. Ik ga wel eens zoeken waar dat kreng zit. Ik neem eerst een buisje Valdispert in en drink een karafje Pleegzuster Bloedwijn leeg en ga dan aan de slag........... Tot zo dan maar weer...................

Ziet er ongeveer zo uit:

remove-battery.jpg

Wel eerst even stroom van de pc halen!:D

Dat soort klipje aan de rechterkant zoals op de foto even indrukken

De twee Maxtors, heb je daar ook al nieuwe partities op gemaakt?
Zoniet, dan klopt de partitietabel niet (is dan nog van de RAID) en kan Windows de schijven ook niet zien.

Dat soort klipje aan de rechterkant zoals op de foto even indrukken
Godsamme, ik krijg het niet voor elkaar!!! Geloof me maar. Het feit dat ik al kracht moet uitoefenen zegt al genoeg.................... Ik durf echt niet............Wat nu?

De twee Maxtors, heb je daar ook al nieuwe partities op gemaakt?
Zoniet, dan klopt de partitietabel niet (is dan nog van de RAID) en kan Windows de schijven ook niet zien.
Ja, van eentje wel. Ik had deze tijdelijk op de tweede controller staan en deze werd toen ook gewoon gevonden in Windows. Het probleem zit hem dus niet in de schijf maar in de IDE3 en 4 controllers. Ik blijf ze maar niet zien in Windows.........

Ik blijf toch denken dat ik de drivers van IDE3 en IDE4, of ik ze nu wel of niet in een Array zet, tijdens het installeren van het besturingsysteem moet installeren middels F6.............

Kan ik dat niet nog alsnog doen? En hoe dan?

Volgens mij echt zinloos.....

Ik denk dat je teveel in het bios hebt zitten rommelen, vandaar mijn advies die batterij er even uit te halen, is echt een klusje van niks!

Volgens mij echt zinloos.....

Ik denk dat je teveel in het bios hebt zitten rommelen, vandaar mijn advies die batterij er even uit te halen, is echt een klusje van niks!
Ik heb je een email gestuurd via het forum................. Graag je reactie.

Een CMOS clear (er zat trouwens helemaal geen jumper op die aansluiting op het mobo) in combinatie met het opnieuw aansluiten van alle disks en drives heeft het probleem opgelost!

Een CMOS clear (er zat trouwens helemaal geen jumper op die aansluiting op het mobo) in combinatie met het opnieuw aansluiten van alle disks en drives heeft het probleem opgelost!
Hè, ik had een reactie geplaatst op

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=408794

Waarschijnlijk een dubbelpost, ben wel vaker verstrooid! In ieder geval is het opgelost dankzij MrMusic. Topgozert :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan