Raid mode veranderen van IDE naar AHCI

Status
Niet open voor verdere reacties.

renetjevt

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Goedenmorgen

Gisteren ben ik al geholpen om mijn SSD te installeren, vandaag wil ik graag me nieuwe vraag stellen.

Ik heb hier gelezen dat je na het installeren van Windows 7, je raid mode kan veranderen naar AHCI mode.
Wanneer ik dat dan verander krijg Windows niet opgestart.

Waar kan dit aan liggen ?

Alvast bedankt.

Rene

ook goedemorgen,

Je kan dit alleen veranderen "voor" je windows installatie.
Niet achteraf!

bedankt voor jullie reacties,

@Quatsch

Ik had dit wel gelezen hier op het forum.

@crash

Ik heb die register aanpassing ook al geprobeerd, maar Windows7 wilt dan niet starten.
Zal dit komen omdat ik er nog een normale harde schijf in heb zitten en die als IDE geinstaleed is?

Afijn ik had ook gelezen dat het overschakelen van IDE naar AHCI tussen de 0.5 en 0.8 procent verschil zal wezen
.
In ieder geval is mijn Windows prestatie index verhoogt van 5.3 naar de 7.1, een aanzienlijke verhoging.

Alvast bedankt

Rene

Laatst bewerkt:
Ja kan dus toch!:thumb:

Alhoewel het commentaar toch ook niet bij iedereen tot grote vreugde voldoening heeft geleid.
Ik denk dat als je het clean doet, dat de snelheid wel degelijk toeneemt, ipv achteraf. Dit omdat bij opstarten toch alles wordt nagelopen ook de niet meer aanwezige ide deel wat nog wel deels in het register voorkomt.
Ik kan me natuurlijk vergissen want dat deed ik nog maar kort geleden ook:shocked:

suc6

PS haal deze Hdd los van je mobo, kijk dan eens wat er gebeurt.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk, zou ik het ook niet "achteraf" inschakelen, maar direct met een schone installatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan