Raid opstelling maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael.J

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Hallo

Ik wil raid opstelling maken ,ik heb het volgende ...

Gigabyte GA-p35sc ds3r mobo
1x 250gig maxtor + 1x120gig maxtor
6420 intel processor 2 gig g.e.i.l geheugen
windows vista premium

ik heb de paarse aansluitingen begruit op mobo voor raid en bios op enabled gezet, nou wou ik software voor installeren alleen ik krijg deze melding !? Gigabyte Rai configurer tool doesnt support AHCI or IDE mode it only Supports Raid mode?

Wat doe ik verkeerd weet er iemand hoe ik dit oplos ?( misschien verkeerd aangesloten ?) ik weet het niet !?pc doet het wel gewoon dus ik begr niet waarom ik ide software niet kan installeren?

Alvast erg bedankt!

Mikey

zijn het ide schijven?
De raid configuratie op een Giga-byte mobo werkt alleen met sata schijven. Zet het dan op raid 1. Het spiegelen van de schijven gaat dan automatisch.

Ik neem aan dat dan 1 sata schijf primary is en de andere secondary. Jumpers op de hd goed ingesteld? Master op Primary en slave op de secondary?

O ja ..nou je erover begint ,,er zitten er bij alletwee hd's geen jumpers ? is dat het misschien ? pc doet het wel gewoon ,start gewoon op !

Zodra je de pc aazet komt het systeem met een opsomming van bootable apparaten. Op welke kanalen zijn de 2 hd's aangesloten. Deze zul je moeten scheiden. Misschien ook even handig om te kijken op de site van Giga-byte of er additionele software nodig is voor raid configuratie.

Ik heb op mobo allemaal van die oranje aansluitingen en 2 paarse aansluitingen voor hd's ..nou heb ik boekje gelezen en heb ik de paars gekleurde aansluitingen nodig dat is dan ook voor raid !als ik het goed begrijp!?

De drivers staan op cd voor om raid opstelling te maken maar goed ik moet zo te werk dus ik zal het vnvnd effe uitproberen op die jumper te plaatsen ..zodra ik dat heb gedaan hoor je het van mij of het gelukt is .! alvast bedankt voor je tijd !! kom steeds een stap dichterbij !

Mikey !:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan