Ik heb dus een nieuw raid kaartje aangeschaft met de bedoeling deze als raid 0 in een game PC te zetten.
Kaart gemonteerd, op iedere ide 1 HD vast gekoppeld en deze op master gezet.
Op de normale ide kanalen ( die van het moederbord ) heb ik dus op ieder kanaal een cd-rom hangen deze zijn dus ook op master gezet.
Wat is nu het geval, als ik de pc aan zet krijg ik de melding dat er geen HD aanwezig is.
Er volgd een melding op op een willekeurige toets te drukken en vervolgens word er WEL door geboot naar de raid kaart en dus ook naar het OS.
Boot volgorde BIOS:
first boot : disabeld
sec. boot : cd-rom
thi. boot : scisi
Nu heb ik ook nog een server draaien met een Raid 1 opstelling ( deze werk goed ) en heb hier in de bios gekeken of deze instelling correct is. ( staat nu dus het zelfde ).
De hardware :
Moederbord - chaintech ct-9ejl1
hier van word gebruikt :
- geluid onboard
- lan onboard
Nu boot de helleboel wel op maar het ziet er een beetje knullig uit die fout melding over de HD.
Iemand een idee ?
Nog wat aan gezien raid 0 nog al gevoelig is wil ik dus de helle OS over zetten naar een derde HD als backup c.q image.
Wat kan ik hier voor het beste gebruiken ?
Let op er zit geen flopdrive in deze cp.
Kaart gemonteerd, op iedere ide 1 HD vast gekoppeld en deze op master gezet.
Op de normale ide kanalen ( die van het moederbord ) heb ik dus op ieder kanaal een cd-rom hangen deze zijn dus ook op master gezet.
Wat is nu het geval, als ik de pc aan zet krijg ik de melding dat er geen HD aanwezig is.
Er volgd een melding op op een willekeurige toets te drukken en vervolgens word er WEL door geboot naar de raid kaart en dus ook naar het OS.
Boot volgorde BIOS:
first boot : disabeld
sec. boot : cd-rom
thi. boot : scisi
Nu heb ik ook nog een server draaien met een Raid 1 opstelling ( deze werk goed ) en heb hier in de bios gekeken of deze instelling correct is. ( staat nu dus het zelfde ).
De hardware :
Moederbord - chaintech ct-9ejl1
hier van word gebruikt :
- geluid onboard
- lan onboard
Nu boot de helleboel wel op maar het ziet er een beetje knullig uit die fout melding over de HD.
Iemand een idee ?
Nog wat aan gezien raid 0 nog al gevoelig is wil ik dus de helle OS over zetten naar een derde HD als backup c.q image.
Wat kan ik hier voor het beste gebruiken ?
Let op er zit geen flopdrive in deze cp.