Raid probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter SoF
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SoF

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2001
Ik heb dus een nieuw raid kaartje aangeschaft met de bedoeling deze als raid 0 in een game PC te zetten.
Kaart gemonteerd, op iedere ide 1 HD vast gekoppeld en deze op master gezet.
Op de normale ide kanalen ( die van het moederbord ) heb ik dus op ieder kanaal een cd-rom hangen deze zijn dus ook op master gezet.
Wat is nu het geval, als ik de pc aan zet krijg ik de melding dat er geen HD aanwezig is.
Er volgd een melding op op een willekeurige toets te drukken en vervolgens word er WEL door geboot naar de raid kaart en dus ook naar het OS.

Boot volgorde BIOS:
first boot : disabeld
sec. boot : cd-rom
thi. boot : scisi

Nu heb ik ook nog een server draaien met een Raid 1 opstelling ( deze werk goed ) en heb hier in de bios gekeken of deze instelling correct is. ( staat nu dus het zelfde ).

De hardware :
Moederbord - chaintech ct-9ejl1
hier van word gebruikt :
- geluid onboard
- lan onboard

Nu boot de helleboel wel op maar het ziet er een beetje knullig uit die fout melding over de HD.

Iemand een idee ?

Nog wat aan gezien raid 0 nog al gevoelig is wil ik dus de helle OS over zetten naar een derde HD als backup c.q image.
Wat kan ik hier voor het beste gebruiken ?
Let op er zit geen flopdrive in deze cp.

Probeer eens SCSI als first boot device in te stellen en de primary en secondary slave te disablen.

hey steve, bedankt voor je anrwoord maar helaas bied dit geen op lossing.
Wat ik ook doe blijf een melding krijgen Hard disk not found press any key ...........
het is net als of de raid kontroler niet ingeladen is.

We zoeken nog effe verder.

SoF

Die wordt sowieso niet 'ingeladen' bij de POST. Ik gebruik zelf ook een RAID-chip (onboard, maar toch..) maar ik krijg enkel een melding dat er geen HDD gevonden is, m'n moederbord onderbreekt het POST'en dus niet. Heb je je BIOS al eens doorgespit?

hmmm op een of andere manier kan ik dus die post onderbreking niet uitzetten.
Er is wel een optie waar je kan ingeven "no hold on drive/keyboard helaas bied dit ook geen uitkomst.

ik heb dus eerst de raid aangesloten dan de raid versie gekozen en dan een os geinstaleerd, zou hier een fout zijn gemaakt ?

SoF

Nee, daar zit 't probleem niet. Het BIOS is gewoon zo ingesteld dat hij eerst op de onboard IDE-controller zoekt, als hij geen HDD's vindt geeft hij een melding daarvan.

Lees misschien eens de FAQ op GoT door, gebruik liefst ook eens de search van dat forum. Als niemand hier hulp biedt, kan je daar je vraag stellen. Denk er wel aan dat het niveau er redelijk hoog ligt, vermeld dus alle informatie, wat je al geprobeerd hebt etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan