RAID uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nielsboere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
hey,

ik kan mijn computer nu al een maand niet meer gebruiken, als ik mijn pc
aanzet dan start hij windows niet op. Ik kan alleen de BIOS in. Ik heb het bedrijf
gebeld waar ik mijn pc gekocht heb en die zeggen dat de instellingen van mijn
moederbord zijn gereset en dat de RAID functie is aangezet. Ik moet deze uitschakelen
en dan zal hij als het goed is windows opstarten.

Het betreft:

windows vista
maxtor harde schijf

wij kan mij helpen?

ALvast bedankt,
Nielsb

Het bios ingaan en daar Raid disablen. (Ik kan mij overigens maar lastig voorstellen dat de standaard insteling van het bios Raid is, maar goed, de winkel "zegt" 't.)

Het bios ingaan en daar Raid disablen. (Ik kan mij overigens maar lastig voorstellen dat de standaard insteling van het bios Raid is, maar goed, de winkel "zegt" 't.)

dat wil ik wel maar als ik op delete RAID druk dan krijg ik: geen raid aanwezig(in engels en in die term). En als ik dan op create RAID druk dan krijg ik: not enough single disk drives ofzo. Ik geloof dus niet dat de RAID functie is ingeschakeld.

Als ik me pc opstart krijg ik na een tijdje zwart beeld met witte letters: press ctrl + e or F4 to set RAID ofzo. Maar in dat scherm blijft die hangen en ik kan dus niet verder ik moet dus in de bios waar ik niks kan veranderen aan RAID:S

Ik heb trouwens 1 harde schijf en dus kan de RAID functie niet eens werken volgens mij:S

iig bedankt voor je reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan