Raid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kleine18

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2009
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem met mijn harde schijf, fysieke schade, etc. Hierdoor moet ik het door professionals laten herstellen, de herstelprogramma's hebben geen zin. Bij offertes etc. invullen zie ik bij prijslijsten vaak verschillen met of zonder RAID op de harde schijf.
Op internet heb ik al gevonden wat het is, mijn harde schijf staat alleen aangesloten op mijn laptop.
Mijn vraag is, zit RAID automatisch op een harde schijf, moet het worden ingesteld, gedownload, etc? Scheelt namelijk een hoop.
Alvast bedankt!
P.S. Iemand ervaring met een recovery dienstverlening die goedkoop is maar goede service verleent?

Kleine18,
Jammer dat je geen recente ImageBackup achter de hand hebt.
In zo'n geval nieuwe disk er in Image er overheen en gaan met die banaan !
Zeker als je data hebt die je absoluut niet kwijt wilt een noodzaak!
(en heel wat goedkoper dan de oplossing waar jij naar op zoek bent)

Raid is altijd een samenstelling van meerdere schijven:
Raid 0 : ( striping ) bijv 2 of meer schijven die gezien worden als één.
hoe meer schijven hoe sneller lezen en schrijven mogelijk.
(bloed gevaarlijk , 1 schijf defect = alles weg)
Raid 1 : (mirroring) bijv 2 schijven
beide schijven zijn gelijk, 1 defect = vervangen , synchroniseren en het werkt weer !
(Had je die maar gehad)

Er zijn speciale raid controller kaarten waar deze schijven op aangesloten worden
meetsal snelle SCSI schijven.

Tegenwoordig softwarematig ook op de PC met SATA schijven, de bios moet hiervoor geschikt zijn en de schijven moeten met software geconfigureerd worden voor je ze kunt gebruiken.

grtz gerrit

Laatst bewerkt:
[...]Raid is altijd een samenstelling van meerdere schijven

Jammer dat gerrit dat niet zelf vetgedrukt had, maar bottom-line is dat als je maar 1 fysieke harde schijf in je computer hebt je nooit een RAID-setup kunt hebben, en inderdaad scheelt het enorm in de recovery-kosten als duidelijk is dat het om een niet-RAID opstelling gaat.

Verder: Geen idee welke bedrijven je al benaderd hebt, maar je zou ook een offerte kunnen vragen aan Norman Data Recovery
Ik heb zelf alleen ervaring met de anti-virus tak van Norman, maar ik ben over de dienstverlening van die tak tevreden tot nu toe.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan