RAID0 Data-HD te benaderen met tool vanuit XP?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JBMZ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JBMZ

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Ik heb helaas een hele domme fout gemaakt. :(
Heb twee 250Gb HD's in een Raid0 configuratie. Eén partitie is 100Gb (Windows) en de ander 371Gb (is de Data-schijf).
Nu had XP problemen en ik wilde XP opnieuw installeren. Helaas gebruikte ik Partition Magic en heb ik de Windows partitie opnieuw NTFS geformatteerd. Binnen mijn Raid gingen dus de twee partities bij een PC restart prompt in "Off-line" mode. Via Internet gelezen dat je de Raid conifg gewoon kunt deleten en opnieuw aanmaken in de oorspronkelijke grootte. Gebruik daarna een recover tool om de data te herstellen. Ik dit gedaan, maar nu....?

Kan ik XP opnieuw op de Windows-partitie installeren en daarna m.b.v. een tool de Data-partitie benaderen en de data veiligstellen?? HELP, benodig de data!!

Ik weet neit 100% of het gaat lukken. Zelf gebruik ik ook een stripe. Bij het inbouwen van een nieuwe moederbord, bleef mijn configuratie gewoon bewaard en alle data erop ook.
Als je niks in de bios veranderd hebt zal de pc nog steeds denken dat er een raid aanwezig is, dus in principe hoef je die niet aan te maken. Het vervelende is wel dat hij zijn partities kwijt is.

Heb je een quickformat gedaan of een full format btw?

Je kunt het beste proberen om de data te recoveren op de volgende manier DENK IK:

Ten eerste heb je een harde schijf nodig waar de gerecoverde data geplaatst kan worden. Deze moet minimaal zo groot zijn als het totale volume van de schijf die je wilt recoveren. (371 GB dus).
Ik zou, een hd plaatsen van 500 GB en daar windows op installeren. Vervolgens zou ik de raidconfiguratie vanuit windows benaderen en dan het recoveryprogramma laten draaien. Alle data kan op de nieuw geplaatste schijf worden gegooid.

Verwachtte resultaten schat ik niet erg hoog in in dit geval.

Succes

Ik kan deze hulproep helaas gaan sluiten, daar ik de data niet meer terug kon halen. Heb van alles geprobeerd. Ik ga wel een extra externe HD kopen, zodat ik altijd nog uit kan wijken als de boel weer eens onderuit gaat. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan