RAID0 fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hauub

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
91
Hallo,

ik heb een paar maanden gelden 2 identieke hardeschijven van 500 GB gekocht en in een RAID 0 opstelling gezet. Hij heeft al die tijd gewerkt totdat ik bij het booten zag : Error Ocured, (in de 2e schijf). In WIndows zelf gaf hij aan : fout in Raid 0 maak zo snel mogelijk een back-up, maar hij werkte nog wel gewoon goed. Ik werd op het gegeven moment die error zat en formateerde me harde schijven en weer opnieuw in Raid 0 gezet, hij boote 1 keer zonder fout maar daarna verscheen die weer.
Hoe kan ik deze Error weghalen?

alvast bedankt,
 
Ik zou als de wiedeweerga een tooltje downloaden bij de fabrikant van de hdd's om deze te testen. Wellicht is er één aan het sterven.
 
oke daar ben ik nu mee bezig, nog een ander idee als hij geen fouten geeft?
 
Gelet op wat je yoy nu hebt "meegemaakt" zou het mij echt verbazen als de tool geen fouten ontdekt. Je hebt al geformatteerd, dus softwarematig kán er dan eigenlijk niets fout zitten.
Ik ga er bij de stelling gemakshalve wél vanuit dat je een "ervaren" installeerder bent, m.a.w. dat je niet vergeten bent de moederbord (chipset) drivers, etc. etc. én alle Windows updates te installeren na de verse installatie?
 
dat heb ik idd allemaal geupdate:) maar na het formatteren staan deze er denk ik niet meer op?
 
Nee, da's een heel juiste conclusie. Dus als je na het formatteren NIET de chipsetdrivers en álle updates die Windows maar in de aanbieding heeft, hebt geïnstalleerd, dan zou ik daar eerst maar mee beginnen.
 
er staat nu alleen nog geen OS op mijn comp, ik ga dual boot, XP 32 bit en Vista 64 bit doen. Maar ik wou eigelijk eerst die fout oplossen en dan pas de OS erop zetten
 
het is gelukt:) gwn me bad sectors vervangen en hij doet het weer perfect:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan