Raid0

Status
Niet open voor verdere reacties.

robertus

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Hallo iedereen Ik heb een Q-tec ide raid PCI card en 2 harde schijven gekocht alles netjes verbonden en geconfigureerd en ben nu al twee dagen bezig om het geheel aan de praat te krijgen maar dit lukt voor geen meter.
Als ik de pc opstart met de xpcd vraagt hij of ik een extra scsi adapter wil installeren door op F6 te drukken dan kom je in een schermpje terecht waar dit kan en hij vraagt dan om de flop en moet je een keuze maken dus XP hij rammelt dan even en zegt dan het volgende:
"het bestand \winxp\iteraid\iteraid.sys" heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2108 in d:\xpsp1\\base\boot\setup\oemdisc.c.

Please iemand enig idee

Alvast bedankt Rob

Kun je soms met die Qtec cd ook een flop hiervoor brouwselen? of had je die Ite bestanden gewoon op een flop gezet, dan mist hij, volgens mij, de txtsetup.oem file.

Heb je het ook geprobeerd zonder op F6 te trommelen, dat windows misschien de drivers ervoor al heeft?

Laatst bewerkt:
je wil dus windows opnieuw installeren op de nieuwe harde schijven?

tijdens de installatie krijg je dan de vraag of je een SCSI adapter wilt installeren. Dat is niet het geval, dus druk NIET op F6. Ben effe kwijt wat je dan moet doen. Als de vraag over F6 verschijnt: haal dan een bakkie koffie en kijk wat er gebeurd is, of blijf een minuutje kijken. Of je cd gaat door omdat je F6 niet bevestigd hebt, of geef een enter na een minuutje. Maar niet F6 bevestigen, je hebt geen SCSI.

niet geschoten is altijd mis

math wenders

reactie op het eerste bericht drivers zijn gecopieerd van de cd en het textoem bestand is meegekopieerd.

Tweede bericht inmiddels vijf sloten foffie en gaat dus gewoon verder en wil gaan installeren maar kan geen drive vinden en moet dus de setup afsluiten.

Bedankt voor het meedenken.

Rob

robertus zei:
reactie op het eerste bericht drivers zijn gecopieerd van de cd en het textoem bestand is meegekopieerd.

Tweede bericht inmiddels vijf sloten foffie en gaat dus gewoon verder en wil gaan installeren maar kan geen drive vinden en moet dus de setup afsluiten.

Bedankt voor het meedenken.

Rob

Foffie? was het geen bier of sterker?:D

Die berichten zijn eigenlijk gelijk, die vraag had ik ook al gesteld, de drivers worden dus niet gepakt, probeer een andere flop, zet de kaart in een ander PCI slot, en niet degene onder de AGP, je hoeft overigens maar 1 keer die drivers te enteren, de tweede keer dat windows het vraagt kun je overigens gewoon doorgaan.

5 sloten koffie in 20 minuten doe ik je niet na, niet rond deze tijd.

voordat ik pas:
1 als F6 verschijnt, geeft dan enter (dus de vraag niet bevestigen door F6 in te tikken, en wacht af
2 ik ben niet zo bekend met raid. Maar als je nou eens 1 harde schijf als master instelt, de 2 e harde schijf buiten gebruik stelt (dus niet aansluiten), en je gaat xp opnieuw installeren? wat dan? als het lukt, dan de bestanden van de 1e schijf naar de 2e harde schijf kopieren. De gedachte is dat xp alleen naar de 1e schijf schrijft, niet naar beide tegelijk.

Als het niet helpt dan pas ik, en adviseer ik een bakkie met wat strongs, en morgen is weer andere dag.

succes
Math Wenders

Lange Pier,

vergis ik me, of??? Hij wil XP op 2 nieuwe schijven zetten. Volgens mij moet hij met 1 schijf starten. De vraag over SCSI verschijnt dan wel, maar die moet je niet bevestigen met F6. Dus hier ziet zijn probleem, volgens mij: XP op 1 schijf terwijl er 2 aangesloten zijn.

Pas daarna speelt volgens mij de installatie van de PCI card. Maar uitgaande van plug-and-play zou dat geen probleem mogen zijn.

jouw idee?

math wenders

Als hij in raid0 wil werken, dan moet je eerst in de raid bios een raid0 array aanmaken, doet hij dit niet, dan gaat het over de schijf aan ide0, maar dan heb je evengoed de raiddriver nodig voor windows, dus dan moet hij wel F6 intrommelen om de 3rd party drivers in te laden in de ram schijf.

Luitjes bedankt voor alle reacties maar voor vandaag vind ik het mooi geweest :D :D :D ik ga morgen verder en dan krijgen jullie te horen wat het heeft opgeleverd.

Groetjes rob :eek: :eek:

Ik pas, geef wel de hint aan de vraagsteller om eens via google in te tikken raid0. De 1e treffer is al verhelderend.

Lange Pier: bedankt voor de les (heb weer wat geleerd)

math wenders

:mad: :mad: :mad:
Hallo iedereen Ik heb alle door jullie geboden mogelijkheden geprobeerd maar tot op heden nog steeds &^%$*& m.a.w. geen succes hij wil niet gezien worden door XP iemand misschien nog een idee??????

Groetjes Rob

Als de kaart goed is, zie je deze verschijnen in het opstartscherm, tijdens de pc bios initialisatie, met de beide schijven en kun je ook in de bios van die kaart komen, indien niet, is die kaart niet goed.

Hi Lange Pier Ik kan gewoon in de kaart komen en daar staat hij geconfigureerd als raid0 alleen als ik wil opstarten met de XP cd kan hij geen station vinden terwijl hij wel zichtbaar is in een bestaande configuratie.

Groetjes Rob

robertus zei:
Hi Lange Pier Ik kan gewoon in de kaart komen en daar staat hij geconfigureerd als raid0 alleen als ik wil opstarten met de XP cd kan hij geen station vinden terwijl hij wel zichtbaar is in een bestaande configuratie.

Groetjes Rob

O.k. dan werkt de kaart, nu de drivers nog.

Qtec heeft verschillende ide raid kaarten in omloop, en al die drivers staan op één cd, heb je gekeken welk merk chip er op die kaart zit en welk serie nummer er wordt gebruikt?
en daarvoor de drivers op flop zetten, zou alleen dan daaraan nog kunnen liggen.

Dus welk merk chip zit erop? of welk serie nummer? uit ervaring, ook een keer gehad.

Lange Pier het is een:
IDE 4700 ver.2.1
ITE 8212F 0506-dxs ZMJJAG

Voor wat de drivers betreft het hele zaakje staat inderdaad op een cd maar gerangschikt naar besturingssysteem.Ik heb dus voor XP maar een paar drivers. die ik zou moeten gebruiken wel heb ik de updates gedownload maar deze bieden ook geen soelaas.

Groetjes Rob

Lange Pier bij deze wil ik je nog even bedanken voor de genomen moeite met het bijstaan van het probleem momenteel werkt het nog van geen meter maar ik ben het even spuugzat en ga dus volgende week weer verder.

Groetjes Rob

robertus zei:
Lange Pier bij deze wil ik je nog even bedanken voor de genomen moeite met het bijstaan van het probleem momenteel werkt het nog van geen meter maar ik ben het even spuugzat en ga dus volgende week weer verder.

Groetjes Rob

Bij die driver die ik aangaf, staat tenminste de txtsetum.oem, die je bij Q-tec download niet, of de kaart is gewoon niet goed, worden de drivers ook niet geladen, er is geen hardware voor, het is tenslotte Q-Tec.:(

raido

Ik ga het morgen dan weer proberen.
Hartstikke bedankt en groetjes Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan