Raidcontroller drivers ge-update !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Ik heb met succes de nieuwste drivers van mijn RAID-controller (onder WinME en AMD-Athlon 1600+)
geinstalleerd. Tot zo ver alles goed.
Moet je nu in feite ook het BIOS van de RAID-controller
upgraden (vergelijkbaar met flashen van het BIOS van het moederboard) naar - als het kan - maximaal dezelfde versie als van de drivers. ?

Nee, dat is niet nodig. Elke fabrikant raadt de gebruikers af het BIOS van de computer te flashen, tenzij het in verband met problemen of uitbreidingen echt nodig is.

Voor de duidelijkheid. Het BIOS van de RAID-controller en niet van het moederboard. Dan geldt het dus ook, zeg je, het BIOS van de RAID niet te upgraden.
Overigens, als alles NU goed blijft werken, is er - lijkt mij - geen reden. Maar dat zal de komende tijd wel blijken.

NB : Je zegt. Fabrikanten raden niet aan het moederboard te flashen. Waarom worden er dan BIOS-updates aangeboden ?

Laatst bewerkt:
XP toch uiteindelijk geinstalleerd !

XP draait nu eindelijk. Er uiteindelijk achter gekomen, dat XP in combinatie met de Matrox G550 wel kan performen. Je moet de volgende stappen in volgorde uitvoeren :
1) 'Tijdens' de installatie van XP, moet je de beeldschermeigenschappen NIET door Windows XP laten aanpassen (XP vraagt op een gegeven moment of je dat wil);
2) Vervolgens heb ik de door XP geinstalleerde RAID-controllerdrivers vervangen door die van de fabrikant
(Highpoint). Gewoon via apparaatbeheer en daarbij zelf naar de directory gaan, waar de Highpointdrivers zich bevinden;
3) Als derde stap de Matrox G550-drivers geinstalleerd.
Achteraf dus, vrij simpel. Door verschillende opties telkens uit te proberen (en alles op te schrijven), lukt het altijd weer een (onoplosbaar lijkend probleem) toch uit de wereld te helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan