RAM; 3,48GB beschikbaar :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovanni1997

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Hallo,

Ik heb nu al meer dan een half jaar een pc van gamepc.nl. Maar nu wil ik er een aantal dingen aan veranderen en kom ik dingen tegen die niet kloppen.

Ik heb dit als "videokaart": AMD Radeon HD6530D 1GB, dit is de informatie die erbij staat:
Deze nieuwe HD6530D videokaart van AMD is gebaseerd op de Llano technologie, wat betekent dat deze videokaart samengevoegd is met de Llano processor.
Door deze nieuwe techniek is deze combinatie een stuk sneller dan een losse grafische kaart in dezelfde prijsklasse.

En ik heb als RAM geheugen: 4GB DDR3 Werkgeheugen Corsair, met als info:
Noodzakelijk en minimaal voor de nieuwste Games of video bewerking.

Maar nu et vreemde eraan:
Als ik "rechtermuisknop" doe op "computer" -> "eigenschappen", staat er: Geinstalleerd geheugen (RAM): 4,00 GB (3,48 GB beschikbaar).

Ik heb trouwens Win7 ultimate 64-bit.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

P.s. Zouden jullie me ook kunnen helpen met mijn andere probleem? Klik dan HIER.

Laatst bewerkt door een moderator:
In het onderwerp van je vraag zeg je 3,48GB terwijl er verderop in je vraag 4,48 staat.
Welke wordt het ?

Groeten Marcel

Je hebt een geïntegreerde videokaart, deze heeft geen eigen werkgeheugen dus dat pakt ie bij je normale RAM vandaan.

Oftewel je GPU verbruikt 532,48 MB van je RAM

Maar bij videokaart staat dit: AMD Radeon HD6530D 1GB

Dus dat snap ik dan niet

Je geeft anders zelf ook het volgende aan:
Deze nieuwe HD6530D videokaart van AMD is gebaseerd op de Llano technologie, wat betekent dat deze videokaart samengevoegd is met de Llano processor.
Wat aangeeft dat je een geïntegreerde videokaart hebt welke niet uit zichzelf kan functioneren. Ik denk dat ze met die 1GB bedoelen dat ie tot 1GB van je RAM kan gebruiken.

Nog 1 vraagje hoor, als ik nou nog 4 gb ram koop. Dan zegt hij dus: Geinstalleerd geheugen (RAM): 8,00 GB (7,48 GB beschikbaar) ?

Als je een 64-bits moederbord en besturingssysteem hebt wel ja.

Als hij voorgeïnstalleerd kwam met 64 bits dan zal je moederbord dat ook zijn, in dat geval zal uitbreiden geen probleem zijn.

er stond van te voren geen windows op mijn pc. Toen heb ik er win7 32-bit opgezet en een maand later win7 64-bit (dat gebruik ik nu nog steeds)

Naja het feit dat 64 bit draait zegt genoeg. Gewoon upgraden dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan