ram bijsteken

Status
Niet open voor verdere reacties.

star3200

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
mijn spellen vallen steeds uit door te weinig virtueel geheugen, kan ik dit verhelpen door extra ram bij te steken? (heb nu 128 en pc gebruikt al 124 als er geen programma's aan staan)

(de info over mijn pc staat in de bijlage, hoe kom ik te weten wat voor ram kaart er in kan?)

Bijlagen

128MB is nogal weinig. Je kan er een reepje van 256MB bijsteken, maar dan moet je wel eerst weten wat voor geheugen het is. De Duron werkt zowel met SDR als DDR. Download eens het programma AIDA32 om dat te weten te komen.

128 meg is idd wat weinig maar goed. Als je V124 meg gebruikt, aleen al in Windows, is er iets goed mis met je config. En dat je Virtual memory te weinig heb, zal dan komen door verkeerde settings. Ik zou iig minstens 128 meg mem erbij prikken.

Daarnaast je virtual memory settings bekijken, want daar moet ook iets fout zitten.

Geplaatst door Flipull

Daarnaast je virtual memory settings bekijken, want daar moet ook iets fout zitten.
Lijkt me niet... Er is gewoon te weinig fysiek geheugen. Zeker voor XP is 128MB veel te weinig.

Lijkt me niet... Er is gewoon te weinig fysiek geheugen.

Dat is niet alles wat Windows gebruikt.
Ik kan Windows XP 100% stable draaiende krijgen, op 64 meg geheugen, alleen draait traag doordat er veel geswapt moet worden naar de pagefile. Dus Virtual memory zal het probleem zijn.

ok heb eens nagekeken en ik heb sdram 128Mb - 168pin- pc133

maar hoe kan ik zien wat voor moederbord ik heb om te weten hoeveel ik er kan bijsteken?

en maakt het iets uit van welk merk de ram-kaart is, ik heb een zelfsamengestelde pc dus geen merk....

SDram... heb ik hier ook in liggen. Standaard SDRam kan je gewoon halen, is parralel, dus geen dubbele reep problemen. Just go to the store, en grab some SDram :D

PC133 dus. Dan heb je gewoon een reepje 256MB PC133 SDR-SDRAM nodig. Kost 42 euro bij Forcom in A'pen en 42.8 bij Tones in Mechelen.

ah ok, maar ik was eens naar de andere posts aan het zien en daar stond bij een post bij van iemand dat een kaart van 512 had gekocht en dat zijn moederbord maar 256 ondersteunde of zoiets....

Die had een ouder type mobo neem ik aan. Jij hebt een x86 Family 6 Model 3 Stepping 0 Snelheid: 747 MHz(Dass dacht ik de Katmai), en de mobo's kunnen over het algemeen wel 512 aan. Ik denk nu dat ik die ander tre snel gepost heb, excuses daarvoor. :(

Beste is details van je moederbord checken, en kijken of hij het daadwerkelijk ondersteund.

ik heb eerst op internet gekeken en daar stond dat mijn moederbord tot 1.5GB RAM kan hebben (dus dacht ik 3*512 =1.5 dus hij ondersteund het) maar da ben ik in de handleiding gaan zien op de cd-rom met de drivers en die zegt dat ik maar 256MB RAM per slot kan hebben.....

Tja, als het boekje dat aangeeft...
Ik durf nix met zekerheid meer te zeggen, maar internet heeft over het algemeen nieuwere info hierover.

Als het echt niet zou kunnen, zou een mogelijkheid kunnen zijn, een biosflash, maar deze actie kan het moederbord softwarematig beschadigen (door een foute bios, of een crash tijdens het updaten). Ook de handelingen zijn iets waar je zekerheid over moet hebben, voordat je dit gaat doen.

Het allerbelangrijkste is bij een Biosflash: Wil je dit echt? De mogelijkheid om 512MB te plaatsen, kan je namelijk ook doen, dmv 2x 256MB te gaan plaatsen.

Wij hebben een zaak om de hoek, genaamd Paradigit (sluikreclame, maar perfecte zaak :D), die nieuw aangeschafte hardware gratis plaatst (klaar terwijl je wacht motto). Zo'n zaakje zou de perfecte plek voor je wezen, om te vragen of de 512MB in de pc werkt.

Geplaatst door Flipull
Het allerbelangrijkste is bij een Biosflash: Wil je dit echt?
Minstens even belangrijk: Lost het je probleem wel op? En ik denk van niet.

Wat voor moederbord heb je? (ik zou toch uit gaan van die gegevens uit het boekje. Ik heb al vaker dit soort dingen meegemaakt. Mijn moederbord ondersteunt bijvoorbeeld 1,5 gb terwijl ik maar twee ramsloten heb. En 1gb dimms pikt ie niet. Rara hoe kan dat...)

ik zal t maar ni riskeren en gewoon 2 latjes van 256 kope, is naar t schijnt ook sneller dan 1 van 512

Nee, integendeel, er moeten twee toegangstijden doorstaan worden ipv één. Niet dat dat veel zal uitmaken in de praktijk.

maar in een vorige topic kreeg ik dit als antwoord :

"Hangt van het moederbord af, als deze DUAL-channel geheugen ondersteunt, is 2 x 256MB beter want sneller."

Enkel een aantal recente moederborden ondersteunen twee geheugenkanalen, het jouwe niet.

wat is by the way een "Flash Memory Card" iets voor in een usb poort maar voor wat dient t, werkt dit hetzelfde als een gewone ramkaart, aangezien dit ook bij het geheugen staat?

(ik denk dat ik beter 2x256 pak want ik ben niet zeker of 512 nu wel gaat op mijn pc, internet zegt van wel, cd van niet, dus....)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan