ram bijzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramzzz

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2004
Berichten
272
goedenmiddag

ik heb van een vriend een reepje 256 mb ddr400 geheugen gekregen
ik heb nu 512 mb kingston pc3200 ook 400 mhz in mijn computer zitten.
nu is mijn vraag, ten eerste is het geheugen van een mij onbekend merk(Pq) ofzo, kan ik dit bij mijn 512 mb kingston zetten?
en ten tweede op t geheugen staat niet dat het pc3200 is alleen dat het ddr-400 is. of maakt dit ook niet uit

mvg
 
Wat algemene richtlijnen wat geheugen aangaat:

op de wat oudere pc's / mobo's moest je vaak gelijksoortige reepjes plaatsen (qua grootte). Op wat moderne mobo's mag je afwijkende grootte reepjes plaatsen (bijv. 1x 512 en 2x 256)
Wat op jouw mobo is toegestaan hangt af van het type. Daarvoor zul je dus even bij de fabrikant moeten shoppen.
Tot slot: geheugenreepjes van afwijkende snelheid op 1 mobo mag in principe ook geen problemen geven met dien verstande dat de machine / mobo automatisch de snelheid aanneemt van het langzaamst aanwezig geheugen.
 
hmm ik heb op de msi site gekeken en hier staat wat over het geheugen.

Main Memory

• Supports six memory banks using three 184-pin DDR DIMMs
• Support Dual channel PC3200/2700/2100/1600 DDR SDRAMs
• Supports both 64-bit and 128-bit DDR SDRAM
• Maximum memory size of 3GB
• Supports 2.5v DDR SDRAM DIMM

maar ik begrijp t alleen niet helemaal :eek:
 
Mijn specifieke kennis ligt nu niet direct op dit terrein maar uit jouw opgave meen ik o.a. te lezen dat jouw mobo alle gangbare geheugen(snelheden) aankan,

dat het plaatsen van van afwijkende hoeveelheden geheugen geen probleem mag zijn en dat de totale hoeveelheid te plaatsen geheugen 3 Giga mag zijn. (je mag dus nog wel het e.e.a. bijplaatsen voordat de limiet is bereikt) ;) :D

Mogelijk kan een andere lezer nog wat aanvullende info verstrekken..............
 
ja nou iniedergeval bedankt voor jouw informatie :)
ik ga het er zometeen inzetten!

bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan