RAM blijft hangen op 90-100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeastyAad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2012
Beste Forumleden,

Mijn naam is Aad en heb me zojuist aangemeld op dit Forum omdat ik met een probleem zit omtrent mijn PC.

Het probleem: Mijn werkgeheugen blijft hangen tussen de 90% en 100% nadat ik een .MKV file open(en zelfs wanneer ik de map waar het bestand instaat open!).

Af en toe download ik .MKV files om op mijn tv films te kijken, deze bestanden haal ik natuurlijk binnen via mijn PC. Het is erg vervelend dat mijn PC zeer traag wordt wanneer ik het bestand probeer te verplaatsen (bijv. naar mijn HDD)
Wanneer dit gebeurt, moet ik mijn PC herstarten om mijn werkgeheugen weer op een normaal peil te krijgen.
Weet iemand hoe dit kom en hoe ik dit kan verhelpen?

Als jullie meer informatie nodig hebben betreft de issue hoor ik het graag!

Met vriendelijke groeten,

Aad

Mijn PC specs

Pentium Dual Core
Windows 7 home
4 GB RAM
Moederbord: ASRock G31M-VS2, FSB 1333 MHz, DDR2 800,

Hallo,

Heb dit ook eens gehad met een MKV file en bleek echter te zwaar ofwel een soort van load virus te zijn waardoor hij je max ram gaat gebruiken.
Als je de file hebt geopend kan je in taakbeheer(Alt+Ctrl+Del) naar het proces van de mediaplayer zoeken en die beëindigen.

Je kan ook best die file weg doen..

:thumb:

Bedankt voor je reactie Loeri.
De traagheid vindt niet alleen plaats bij dit bepaalde .MVK file maar bij bijna alle. Ik heb bijvoorbeeld deze avond de hele map op mijn harde schijf gezet en toen had ik helemaal geen vastgelopen RAM. Ik denk zelf dat het iets te maken heeft met mijn processor snelheid, dat deze grote bestanden niet geschikt zijn voor zo'n outdated processor als de mijne. Kan iemand dit bevestigen of is dit totale onzin? :D

mvg,

Aad

Probeer eens om lijstweergave in verkenner te gebruiken en niet iets met preview. Hebben we in een grijs verleden eens enorme problemen mee gehad op het netwerk, omdat Windows van elk mega bestand een preview probeerde te maken.

Bedankt voor de tip! Zou het best eens kunnen zijn. Even een groot MKV binnenhalen om het te testen.
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan