Ram defect

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankdubbe

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Hallo
Ik heb een defecte Medion Pc / ram 3200
Met Hirens boot cd heb ik een volledige Hardware test gedaan
Nu blijkt dat beide ram latten defect zijn ??
Kan dat dat ze alle 2 in 1 keer defect zijn ???
wat is de voornaamste oorzaak van Ram failure
vele dank
groetjes

Hoi Frank Dubbe,

Download Memtest86, en brand die op DVD/CD.

Zet de pc uit, en haal 1 van beide latjes eruit. Start de pc op vanaf de DVD/CD-rom. Laat Memtest86 het geheugen-latje testen. Laat deze het geheugen testen tot het klaar is. Mocht het eindigen met fouten, dan is het geheugen kapot / beschadigt. (Beide gevallen valt er weinig tegen te doen). Zet de pc weer uit, haal het latje wat erin zit eruit, en stop het latje wat je er al uit had, er weer in. Start nogmaals de test, en laat het testen. Eindigt het met fouten, is ook deze kapot/beschadigt. Eindigt het zonder fouten, is er niks mis met het geheugen.

memtest

Hoi Frank Dubbe,

Download Memtest86, en brand die op DVD/CD.

Zet de pc uit, en haal 1 van beide latjes eruit. Start de pc op vanaf de DVD/CD-rom. Laat Memtest86 het geheugen-latje testen. Laat deze het geheugen testen tot het klaar is. Mocht het eindigen met fouten, dan is het geheugen kapot / beschadigt. (Beide gevallen valt er weinig tegen te doen). Zet de pc weer uit, haal het latje wat erin zit eruit, en stop het latje wat je er al uit had, er weer in. Start nogmaals de test, en laat het testen. Eindigt het met fouten, is ook deze kapot/beschadigt. Eindigt het zonder fouten, is er niks mis met het geheugen.

ram test

Hallo
Ik heb met 2 memory testen van Hirensboot cd een test gedaan beide geven fouten aan
Alle andere Testen Mobo enz waren OK

Waardoor krijg je kapotte ram ???
Kan een andere fout in de Pc niet mis aangeven dat de ram Kapot
is ???

Je hebt dus per kaart een test gedaan? Of heb je beide balkjes erin laten zitten en toen getest?

Ram geheugen kan kapot gaan door oververhitting, voltage staat te hoog (Valt aan te passen in het bios, wat niet van toepassing is denk ik). Waar het ook aan kapot kan gaan is ouderdom. (Net zoals een hardeschijf, ventilatoren enzo).

ram test

Hallo
Ik heb beide afzonderlijk getest* 3200 ram*
De rest van de Pc blijkt ok
Vele dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan