Ram definitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Heey,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe pc, maar heb enkele dingen gevonden...

Bij het kiezen van RAM-geheugen, weet ik niet wat te kiezen, moet ik kiezen voor 1333 MHz, of voor 1600 MHz, +++?

Kan iemand me uitleggen wat dit betekent? De snelheid van je RAM dat weet ik, maar wat is het verschil?

En heeft het nut RAM van 1600 te steken bij een processor van 1333 Mhz?

MVG

Bram

Het verschil tussen 1333 en 1600 is 267 Mhz. In principe is het : hoe sneller hoe beter, maar bij supersnel geheugen van 1333 of het gebruik van 1600, betwijfel ik of jij het verschil zal gaan merken.
Handiger is om de specificaties van het moederbord te bekijken, dáár lees je welk geheugen geplaatst kan worden.

DDR3 heeft een klokfrequentie van 800 tot 2400 MHz.
Kijk hier bijvoorbeeld even naar.

Laatst bewerkt:
Ram

Beste,

Indien ik voor dit systeem zou gaan, zou dit dan een goede keuze zijn op gebied van RAM/Mobo en processor?

MVG

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[35576]=1&product[194634]=1&product[245679]=1&product[246333]=1&product[7517]=1&product[92110]=1&product[226358]=1&product[234905]=1&product[259962]=4&product[225309]=1&product[261429]=1&product[268106]=1

Niks mis mee, maar ga vooral ook even naar de Asus site en check bij het moederbord wélk geheugen door Asus wordt gegarandeerd.

Laatst bewerkt:
Als je op het tabje memory/device support klikt dan kun je een pdfje downloaden en daarin kun je lezen welk geheugen door Asus wordt gegarandeerd. Dat 'gegarandeerde' geheugen is niet 'heilig', er zijn vele andere modules die ook zullen gaan werken, maar met name voor zelfbouwers is het handig om het door Asus gegarandeerde geheugen te kopen. Mocht het dan toch niet willen werken, dan heeft Asus een probleem en niet de (zelf)bouwer.

Laatst bewerkt:
Ram

Ja dat weet ik gast0225,
maar ik vindt niet terug welk geheugen best is voor de processor en de chipset...

Ik heb gehoord dat als je een bepaald chipset neemt, je ofwel 2 RAMslots moet volsteken of 4, en voor een andere chipset is het bvb beter om 1 of 3 sloten vol te steken...

In die lijst vind ik niet terug welke RAM ik zou nemen, want Azerty.nl toont geen productienummer, daarom vroeg ik het aan jullie...

MVG

Bram

Natuurlijk geen enkel probleem dat je het vraagt, maar Azerty geeft wel meer informatie dan jij denkt. Kijk bijvoorbeeld naar de rode rechthoek. De in die rechthoek staande info kun je vervolgens checken met de qvl van Asus (voor wat het waard is, want als je de pc niet zelf bouwt, is het risico van niet functionerend geheugen voor de winkel en niet voor jou)

Bijlagen

• detailinfo.jpg
    detailinfo.jpg
    93,6 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Pc

Wauw, dankje gast0225! Dat hoefde ik te weten :D

Ik wist niet dat je dat daar kon terugvinden!!!

MVG,

En nogmaals bedankt!

Bram

Of het ene type geheugen beter is dan het ander, zeker vanaf de lijst van Asus zelf, durf ik niet te zeggen. Ik denk dat geen enkele op die lijst staand geheugen slecht is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan