Ram doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

birkboy

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2008
hallo,
ik heb sinds gisteren twee nieuwe geheugenbanken in mijn pc zitten omdat ik de pc wel erg traag was (het was 512mb :D). toen ik wilde weten wat voor ram ik moest hebben wilde ik op everest kijken maar bij SPD kwam niks te staan dus daar kon ik het niet vinden. toen CPUz geprobeerd maar die gaf alleen aan dat er twee geheugenkaartjes van 256 inzaten verder stond er niks bij :eek:

ik heb toen de geheugens eruitgehaalt en wel gevonden welke het waren dus weer nieuwe besteld.
maar nu met die nieuwe geheugenkaartje kan ik nog steeds niet zien wat voor kaartje ik in mijn pc heb, ook heeft de pc nogal vaak de neiging ineens enorm langzaam te reageren,
( bijv een internetpagina openen duurt dan ineens wel 5 tot 10 min )

hoe kan het dat geheugen (of de pc) niet goed werkt? ik heb heel de pc al stofvrij gemaakt maar dat was het ook niet, ik ben ten einde raad:(

alvast bedankt,
birkboy

Heeft u al gecontroleerd of de gekochte rammen het wel doen door naar het icoon deze computer te gaan en dan eigenschappen even wachten en dan rechts onder kijken hoeveel mb ram het is. Mischien doen ze het niet door het een te hoog mhz is voor je moederbord.:D

ja hier heb ik gelijk al naar gekeken en zowel bij de nieuwe als de geheugens die er eerst in zaten stond er de juiste waarde bij. (sry dat was ik vergeten te vermelden)

welke tests of programma's kan ik nog meer gebruiken om te kijken wat er mis is? het lijkt me sterk dat het aan de ram ligt omdat de nieuwe ram niets veranderde aan het probleem en het me sterk lijkt dat die nieuwe ram gelijk kapot is:P

Laatst bewerkt:
iemand? pc gaat steeds meer kuren krijgen, soms loopt hij helemaal vast, soms dan sluit hij niet volledig af en blijven de Fans gewoon draaien? het word steeds erger en ik denk dat het een hardware probleem is dus herinstalleren vind ik beetje overbodig. wie kan mij helpen?:confused:

Als je de oude rammen opnieuw plaatst heb je dan in het geheel geen probleem meer?

om software matige dingen uit te sluiten kun je de volgende stappen volgen

1 scannen op virusen
2 scannen op spyware
3 register opschonen met ccleaner
4 schijf controleren op fouten en herstellen
5 schijf defragmenteren
6 laten horen hoe het ging

Groetjes

nee het oude ram terugzetten heeft geen effect, ik ga binnenkort alles controleren, dat horen jullie nog alvast bedankt zover groeten,
Birkboy

De klachten hebben heel waarschijnlijk niks met het geheugen (ram) te maken.
Als ik jou was zou ik Windows een keer opnieuw installeren :)

Twijffel je toch aan het geheugen kan je het (onafhankelijk van Windows) testen met:
Mettest86

hej sorry dat ik een tijdje niet meer heb gereageerd, ik had namelijk geen klachten meer met de pc nadat ik alle tests had uitgevoerd en was even mijn vraag op dit forum vergeten, sorry !!

iig allemaal erg bedankt voor de hulp,
groeten Birkboy:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan