RAM geheugen aan videokaart toewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

soetie1993

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2011
Hallo,

ik ben naar mogelijkheden aan het kijken om mijn videokaart te verbeteren, nu zag ik bij de specificaties : http://h20195.www2.hp.com/V2/GetPDF.aspx/c02202738.pdf dat mijn videokaart maar 512 van de 2202 mb "gereserveerd" heeft.
Ik weet niet precies wat dit inhoudt, maar wel dat ik nooit meer dan 3GB van mijn 4GB ram geheugen gebruik.
Is het mogelijk om RAM geheugen aan de videokaart toe te wijzen?
ik dacht zelf aan 512 of 768 MB

Welkom op helpmij.nl:thumb:

Je videogeheugen wordt idd afgesnoept van je werkgeheugen.
die 512 die momenteel is toegewezen zal waarschijnlijk de max zijn. Duidelijke info heb ik op dit moment nog niet gevonden.
Om die toewijzing te wijzigen moet je in je bios zijn.

Bedankt voor de snelle reactie jackall,

als 512 de max is, wat houdt 512 mb van de 2202 mb "gereserveerd" dan in, hp geeft namelijk aan dat dit het geval is bij deze laptop op de videokaart.
Ik heb in de bios gekeken maar ik zie nergens iets over RAM of grafische kaart weet niet of ik iets fout doe..
ik zou dus graag nog 512 of 768mb extra willen toewijzen ten koste van mijn RAM als dit kan.
Hoe zou ik dit dan kunnen toewijzen? (bios is toch gewoon escape en dan F10 bij het opstarten?)

bedankt voor de hulp iig :)

Laatst bewerkt:
512 Mb is meer dan voldoende voor een videokaart in een laptop.
Je hebt alleen meer geheugen nodig als je op hele grote resoluties dingen gaat doen. En dat zal niet lukken met het schermpje van een laptop.

512 mb is wat te weinig voor de nieuwere spellen (kunnen enkel op low draaien en the witcher 2 zelfs helemaal niet zonder zware lagg)
laptop zelf heeft 1600*900 resolutie, maar meeste games speel ik op mijn 3d tv met 1080p resolutie dus meer videogeheugen is gewenst.
bij prestatiecontrole blijkt dat de RAM maar voor ongeveer 60% gebruikt wordt tijdens deze games en de processor maar rond de 30% (op high)
de kaart kan ze dus wel afspelen op high maar dan zeer lage framerate

toch bedankt voor je reactie :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan