ram geheugen/aantal GHz

Status
Niet open voor verdere reacties.

hardcoregamer87

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2005
hoi,
Ik heb ergens in maart dit jaar een nieuwe pc gekocht.
Nu begin ik een beetje het probleem te krijgen dat mijn pc niet meer zo goed aan de systeemeisen voldoet,
Ik heb dan zeg maar een spel die loopt om 2 Ghz en 512 mb RAM...Maar mijn processor (amd Athlon 64 3000+) heeft maar 1.79 GHz en 448 Ram Geheugen...
Ik snap nu wel zo'n beetje hoe ik dat ram geheugen moet verhogen, maar is het ook mogelijk om de klok snelheid van 1.79 GHz te verhogen zonder meteen een geheel nieuwe processor te moeten aanschaffen???

Even voor de duidelijkheid:

Je processor heeft geen ramgeheugen. Je PC heeft een processor en geheugen.

Hoe wil jij dat RAM geheugen vergroten zonder meer aan te schaffen? (of bedoelde je dat niet).

Je kan je CPU overklokken (=sneller lopen). Soms kan dit simpel via de bios stapsgewijs, soms komt er meer bij kijken.
Is die 2.0 Ghz vereist of aanbevolen?

ja ik weet dat de klok snelheid en ram geheugen apart is...was een beetje onduidelijk.
maar het gaat om het spel "Boiling point: Road to hell"
en het is aanbevolen. Zou je dan kunnen vertellen hoe ik in de bios kan komen?

alvast bedankt

je processor is eigenlijk voor de duidelijk even snel als een intel pentium met 3 ghz. Een amd processor kan laat ons maar zeggen meer power uit een kloktik halen.
Ik zou je cpu nog niet gaan overkloken want je garantie vervalt bv en ten tweede die 3 ghz op dit moment is ruim voldoende.

Als je spelletjes niet goed werken zou ik eerder bij de grafische kaart gaan zoeken welke heb jij trouwens.
een nvidia of ati grafische kaart met minimum een gpu van 400 mhz is aangeraden.

Je ram geheugen zou je kunnen upgraden maar het is niet noodzakelijk 1024 mb ram begint zowat de standaard te worden maar met 512 kom je nog wel even toe hoor

maar bij systeem beheer geeft mijn pc aan dat hij 1.79 ghz heeft en geen 3ghz. want ik heb maar 2 Ghz nodig op z'n minst. En als ik dat spel start geeft hij ook al aan dat ik maar 446 ram beschikbaar heb terwijl hij dr 512 nodig heeft.

De topicstarter maakt gebruik van de onboard-videokaart die ingesteld is op 64mb zo te zien aan het ''rare'' aantal RAM-geheugen dat hij of zij heeft.

Deze zijn zoiezo niet geschikt om vooral de zware games mee te spelen.

Geplaatst door lamp
je processor is eigenlijk voor de duidelijk even snel als een intel pentium met 3 ghz. Een amd processor kan laat ons maar zeggen meer power uit een kloktik halen.
Ik zou je cpu nog niet gaan overkloken want je garantie vervalt bv en ten tweede die 3 ghz op dit moment is ruim voldoende.

Als je spelletjes niet goed werken zou ik eerder bij de grafische kaart gaan zoeken welke heb jij trouwens.
een nvidia of ati grafische kaart met minimum een gpu van 400 mhz is aangeraden.

Je ram geheugen zou je kunnen upgraden maar het is niet noodzakelijk 1024 mb ram begint zowat de standaard te worden maar met 512 kom je nog wel even toe hoor
.

Als de kloksnelheid nou 1,79 aangeeft kun je toch nooit het equivalent van 3.0 Ghz halen :confused:?

dus jij beweert dat ik m niet kan overklocken ofzo of hoe dat ook heet...
kan ik het ook niet in de winkel laten doen dan...of moet ik dan een geheel nieuwe processor hebben?

Die systeemeisen zijn de ideale systeemeisen om de game op zijn mooist te kunnen spelen.

Dit betekend dus niet dat als jij een iets langzamere pc hebt, het spel niet kan draaien. Tuurlijk kan dat wel, alleen dan op lagere instellingen van het spel.

dat het op lagere instellingen wel kan was ik ook al achter, ik speel m namelijk al 3 maanden zo...maar ik wil van dat gehaper af snap je

Geplaatst door XP_PC

Als de kloksnelheid nou 1,79 aangeeft kun je toch nooit het equivalent van 3.0 Ghz halen :confused:?

hij heeft een amd Athlon 64 3000+ en normaal is die iets sneller en soms iets trager als een intel pentium 4 3 ghz
Dit stond in de eerste post van de topic starter.
Dus waarom overklokken als het nog niet nodig is :)
ik kan mij moeilijk inbeelden dat een spel nu al meer dan drie ghz nodig heeft dat zou beteken dat iedereen na een jaar een nieuwe pc moet kopen.

topicstarter zoek eens op wat voor een video kaart je percies hebt
start > configuratiescherm > vormgeving en thema's (het kan zijn dat je direct naar beeldscherm moet gaan) >beeldscherm > instellingen en dan zie je het schermpje dat ik bijgevoegd heb bij mij staat er Nvidia geforce 6610xl wat staat er bij jouw want ik denk dat dit echt de oorzaak is van je traag spelletjes

Bijlagen

• naamloos.png
    naamloos.png
    42 KB · Weergaven: 81
Geplaatst door lamp

hij heeft een amd Athlon 64 3000+ en normaal is die iets sneller en soms iets trager als een intel pentium 4 3 ghz
Dit stond in de eerste post van de topic starter.

Geplaatst door hardcoregamer87
hoi,
Ik heb ergens in maart dit jaar een nieuwe pc gekocht.
Nu begin ik een beetje het probleem te krijgen dat mijn pc niet meer zo goed aan de systeemeisen voldoet,
Ik heb dan zeg maar een spel die loopt om 2 Ghz en 512 mb RAM...Maar mijn processor (amd Athlon 64 3000+) heeft maar 1.79 GHz en 448 Ram Geheugen...
Ik snap nu wel zo'n beetje hoe ik dat ram geheugen moet verhogen, maar is het ook mogelijk om de klok snelheid van 1.79 GHz te verhogen zonder meteen een geheel nieuwe processor te moeten aanschaffen???

Waar haal je dat vandaan dan?? Of doel je op die 3000+.
Als dat zo is ben ik het niet met je eens denk ik..

en moest je videokaart nu nieuw genoeg zijn zou ik even zien of je geen spyware of virusjes hebt die een deel van cpu capasiteit voor zich nemen.
doe eens een virusscan http://www.bitdefender.com/ (kies scan online of download hun free virusscaner deze is echt goed in het dedecteren van virusjes)
+ laat je hjack log eens nakijken bij www.antispywareoffensief.nl

Geplaatst door XP_PC

Waar haal je dat vandaan dan?? Of doel je op die 3000+.
Als dat zo is ben ik het niet met je eens denk ik..

Ik weet niet waar jij de laatste jaren hebt gewoont maar een amd althon 64 3000+ zoals de topic starter aangeeft zie zijn eerste post is volgens bijna elke gamer zelfs beter in games dan een intel pentium 4 3ghz .
En die amd draait op ongeveer 1.8 ghz heb ik juist op de amd website gezien dus. Maar amd haalt gewoon meer power uit een klok tik dan intel Amd heeft een heel andere technologie

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf ook een gamer maar ik haal uit mijn AMD toch echt niet veel meer power dan uit mijn P IV hoor..

En dat die AMD op ongeveer 1.8 Ghz draait had je niet op hoeven te zoeken want dat staat in de eerste post al vermeld.

Maar deze discussie gaat vrij offtopic ben ik bang dus ik laat het hierbij :).

Geplaatst door XP_PC
Ik ben zelf ook een gamer maar ik haal uit mijn AMD toch echt niet veel meer power dan uit mijn P IV hoor..
Lamp heeft wel gelijk
staat niet voor niks 3000+ bij
ik heb zelf een amd athlon 64 3400+ (2200Mhz)
die is aan zienlijk sneller dan mijn p4 2400 Mhz

staat niet voor niks 3000+ bij

Beetje zwakke toevoeging. Alleen "3000+" zegt niets.

Ik zeg niet dat AMD's slechte processoren zijn, integendeel. Alleen het feit dat de vergelijking zo sterk uit zn verband wordt getrokken.

bij spel far cry bv
system requirements
high
windows xp
pentium 4 3000 mhz or
amd athlon 64 3000+

etc

Gekky, je hoeft me niets te bewijzen hoor..

Maar nogmaals, dit is offtopic. Stuur maar een PB of mail als je er verder op in wilt gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan