ram-geheugen in laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waar je tegenaankijkt is je geheugen.

die blauwe plaatjes met chipjes erop:D

en hoe krijg ik die dan eruit?:P
ik heb 1 Gb geheugen nu, dus ik neem aan dat dit 2 geheugenkaartjes zijn (2x 512 mb)?

die zul je moeten "kantelen" zodat ze rechtop komen te staan.Let ff op of er een soort van borglipje zit.
dit zal dan wel 2 x512 zijn ja...
Je hebt al wel vooronderzoek gedaan of je klaptopje meer geheugen aankan??

De snelheid (het aantal MHz) kun je controleren op de productpagina van de fabrikant, en anders kun je even op google zoeken;)
Wat betreft de keuze hoeveel modules, 2 modules werken stabieler dan 1 module, dus ik zou 2 modules pakken;)
Btw. Ik heb toen voor me laptop bij Paradigit andere geheugenmodules gehaald(ook 2x 1GB). Het waren modules van een ander merk. Die gaan gewoon. Maar let er wel op dta je even moet proberen welk merk het mobo ondersteund. Dat probleem had ik dus ook. Ik had eerst HP geheugen, maar dat werkte niet. Toen ben ik terug gegaan en heb ik een ander merk(Acer) en dat werkt wel

Ik heb net gekeken. Er zitten nu 2 kaartjes in van beide
512 MB 533MHz DDR2 SDRAM

Als ik via Dell kijk krijg ik deze aangeboden:
1 GB Geheugen Module voor Dell Inspiron 1501 - (128 x 64) - 800 MHz

Hier wil ik er dan twee van aanschaffen. Dat deze dan 800MHz maakt niet uit lijkt mij dan?
Dit was mijn laatste vraag:P

je moet kijken wat je mobo ed max aankan van geheugen snelheid. dan weet je of dat kan;)

ik heb eens gekeken maar ik vind €15.70 wel duur voor een module per stuk. ik heb toen voor 20 euro 2 modules gekocht. Ik weet niet waar je ergens woont, maar ik raad je aan om eerst eenns kangs een computerwinkel te gaan en daar wat modules uit te proberen als dat daar kan. ik heb het bij paradigit gekocht en ik persoonlijk vind het een hele fijne winkel, daar probeerden ze welke werkte nadat de eerste wat ik gekocht had niet werkte. toen ze het juiste merk hadden gevonden(na een antal verpakkingen open te maken) heb ik dat gekocht. als jij dat ook voor 20euro kan krijgen schhelt dat wel weer 10 euro en zelfs nog meer als je verzendkosten erbijrekent;)

Oohw jaah ik weet namelijk niet wat de gemiddelde prijs is, maar ik heb 2 Acer modules van 1gb per stuk voor 20 euro gekocht bij paradigit. Is dit dus goedkoop voor laptopgeheugenmodules?? Dat is óf 667mhz óf 800mhz, weet niet meer zeker. Volges mij was het 667 want meer kon laptop niet aan

me nadruk ligt op "te"
daarbij kan het zijn dat dell niet alle merken accepteerd

me nadruk ligt op "te"
daarbij kan het zijn dat dell niet alle merken accepteerd

oohw ok. Ik dacht dat je bedoelde dat het niet duur was. En van niet alle merken accepteren weet ik, want ikzelf heb een Packard Bell (niet de beste maar toen ik hem kocht wist ik nog (bijna) niets van computers af XD). Ik heb eerst HP modules meegekregen toen, maar die werkte niet. Ikzelf helemaal aan het stressen omdat ik dacht dat ik iets gemold had ofzo. Mijn moeder overgehaald om snel nog naar de Paradigit te rijden. Daar het probleem voorgelegt, hebben ze mij uitgelegt dat het mobo niet alle merken accepteert. Ik best opgelucht. Toen hebben ze eerst nog een ander merk geprobeert. Die deed het ook niet. Toen zeiden ze dat ze nog één merk overhadden en als dat niet werkte ik moest gaan zoeken. Gelukkig deed dat geheugen het toen wel (was van Acer) XD.

Ok:thumb:
@Freekvanmeijel: Vergeet niet op 'vraag is opgelost' te klikken;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan