RAM Geheugen mogelijk langzamer (veeeelll langzamer) als dat hij eigelijk is

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste leden,
Een tijdje geleden ging ik mijn pc weer een "apk" geven, daarbij heb ik alles verwijderd en helemaal schoongemaakt.
Ook het RAM geheugen. Wat mij daarbij opviel is dat het type nummer begon met 1333xxxxxxx
Nu is het ook toevallig dat er een DDR3 snelheid van 1333Mhz bestaat en dat er DDR3 in mijn pc zit.
Klopt het dat als de eerste cijfers bijvoorbeeld 1333 zijn, dat het geheugen balkje dan ook 1333Mhz is?
Zo ja, kan iemand mij uitleggen waarom mijn snelheid dan nu 534,5Mhz.
Er is voor zover ik weet niet aan de snelheid van het RAM geheugen of CPU gezeten. Maar ik weet het niet zeker (ik weet ook niet hoe dat heet in de BIOS)

Kan iemand mij helpen?

Bedankt,
Tim

Eerst moeten wij fabrikant en typenummer van het geheugen weten. Verder moeten wij weten welk moederbord je hebt en welke CPU.

Hoe kom je bij de snelheid van 534,5MHz?

Waarschijnlijk heb je een processor met een FSB van 1067MHz, daar draait je geheugen nu op namelijk (standaard 1 op 1 met de FSB)

Tevens draait je geheugen niet op 534 MHz, maar op 1067MHz, DDR staat niet voor niets voor Double Data Rate (dus keer 2 doen).

Aahhh ik snap het al, maar dat is dus niet 1333mhz. Moet ik dat ook nog veranderen?

Ligt aan de bios van dat mobo wat in de bios kunt instellen, vaak bij OC, overclock kun je een andere waarde kiezen alleen als je die te hoog kiest kan wel eens de PC niet meer opstarten, uitproberen alhoewel je er niet veel van zult merken als hij op 666mHz i/o gaat draaien, 1333 data rate dus.

Ik wil binnenkort mijn ram upgradeb heeft het dan zin als ik alles vervang?

Zorg ervoor dat alle RAM modules hetzelfde specificatie hebben. Indien het goed zit dan bepaalt je langzamste RAM de RAM instellingen. Ik zou alles op auto laten staan.

Vermoedelijk kan je meer performance krijgen door een upgrade set (moederbord + CPU + geheugen) te kopen.

Bliijft de vraag of RAM upgrade alleen nuttig is. Denk eraan Windows 7 32bit kan tot 4GB aansturen, Windows 7 64 bit veel meer.
Persoonlijk zie ik den nut van meer dan 8GB voor de gewone gebruiker niet in.

Het opgeven welk merk en type moederbord en cpu er nu inzit zou kunnen helpen.

Tuurlijk mb: Asus P6T cpu: i7 920

Uefi das toch de nieuwe bios? Ik heb de oude nog

Oeps, foutje bedankt.

Bij AI tweaker menu kun je dat instellen dan, lees even de manual hoe of wat.
Wil alleen bij geheugen wat het ook ondersteund.

Aaahh op die manier. Ik zal zometeen even kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan