Ram geheugen probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luukvana

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Beste mensen, ik heb al even een pc en heb er al het een en het ander mee gedaan.

Vandaag zat ik een beetje rond te kijken op de computer en kwam er achter dat hij bij system aangeeft dat ik maar 767 mb ram geheugen heb, terwijl er 4 kaarten van 1 gb in zitten, hoe kan dit?

ik heb gekeken en ze zitten zeker goed vast.

Misschien nuttige info:

Het is de Acer Aspire m5100
de videokaart zit er niet meer in
er zit een extra cd speler in
windows 7 zelf geinstalleerd.

Verder nog dingen die belangrijk zijn? vraag ze even!

Alvast Bedankt!

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Welk win 7 draai je de 32 of de 64 bits versie 32 bits ziet maar iets van 3,25 gig en denk dat je een onboard videokaart hebt hoeveel geheugen is daar aan toegewezen?
Je zou ook nog even de bankjes geheugen 1 voor 1 kunnen testen

ramvx.jpg

Hoop dat je daar wat mee kan, geheugen 1 voor 1 testen? dit zal wel heel dom klinken maar gaat dat? er zitten namelijk 2 blauwe en 2 gele ingangen op mijn moederbord, moet je er dan niet ziozo 2 in doen?
MVG

Hoi,

Kan ook zo kom je er misschien achter of er 1 defect is je gebruikt dus 32 bit versie windows.

Ps kan trouwens ook je moederbord nog zijn.

Laatst bewerkt:
net getest

ik heb net alle vier de kaarten eruit gehaald, 2 kaarten van mijn broertjes pc erin gestopt en hij weergeeft weer dat hij maar 767 mb ram heeft, nu wordt het alleen maar onduidelijker...

We hebben er een videokaart ingedaan omdat overal op google problemen stonden die met de videokaart te maken hadden
nu hebben we inderdaad meeg geheugen alleen nogsteeds maar 1 van de 4 GB, hoe zou dit kunnen? Mvg.

Goede middag
we zijn nu wat 'verder' gekomen.
De 4 RAM kaarten van 1gb zijn allemaal nog heel, getest op een andere pc.
er moeten er minimaal twee in want anders start hij niet op en begint hij te piepen.
mijn conclusie hieruit is dus dat het gedeelte waar de kaart in moet niet kapot is want anders zou hij bij twee kaarten beginnen te piepen en dat doet hij niet
in de bios staat ook dat er maar 1gb aan ram geinstalleerd is.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Mvg Luuk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan