ram geheugen steeds kapot.

Status
Niet open voor verdere reacties.

codGmer

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2010
Ik heb een tijdje geleden mijn intern geheugen ge-upgrade van 4 naar 8 GB. Alleen het probleem was toen ik de banken ontving bleken ze kapot te zijn. Dus heb ik ze meteen terug gestuurt en heb ik heel snel van azerty nieuwe gekregen, wat bleek dat die ook kapot zijn. Toen heb ik weer nieuwe gekregen, en deze keer doen ze het alweer niet. Met memtest krijg ik 1000den errors binnen 1 minuut. Programma's crashen om te tijd. Het gaat om de Corsair Vengeance 8 GB : 4 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=459150 Mijn vraag is hoe dat nou kan. Ik heb wel dat 1 ram bankje in de eerste slot tegen de cpu fan aanzit gedrukt dus een beetje naar rechts gedrukt. Misschien dat het daar aan ligt?

Hier foto's:

http://imageshack.us/photo/my-images/706/imag0054cm.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/35/imag0055wl.jpg/

zoals je ziet is de linkse tegen de 2de bank aangedrukt.

De specs van mijn pc zijn:

Systeemkast
CoolerMaster elite 334

Moederbord
MSI P55A-GD65

Processor
Intel(R) Core(TM) I5 760 2.80 Ghz

Geheugen

Corsair Vengeance 8 GB 1333 Mhz

cpu Koeler
Akasa Freedom Tower.

Casefan's
1x 120 mm Zalman
1x revoltek 120 mm
1x cooler master 120 mm

Harddisk(s)

WDC WD6400AAKS-22A7B0 650GB

Videokaart(en)
Zotac GTX 570 (Overclocked)

Monitor(en)
LG W2261V

Besturingssysteem
Windows 7 Ultimate 64Bit.

Voeding
OCZ ModXStream Pro 600 Watt.

Laatst bewerkt:
Ik heb wel dat 1 ram bankje in de eerste slot tegen de cpu fan aanzit gedrukt dus een beetje naar rechts gedrukt. Misschien dat het daar aan ligt?

En behoorlijk ook.
Een module zit helemaal tegen de andere aan.
Dan heb je waarschijnlijk ook je slot beschadigd.

En doe jij jezelf ook goed ontladen voordat je de modules inzet.

Dan heb je waarschijnlijk ook je slot beschadigd.

Ik denk het niet, hoe kan ik dit controleren? volges mij zit alleen de print van de ram module scheef nu en niet de slot.

Trouwens bij Azerty controleren ze altijd de producten of ze ook echt kapot zijn en wat blijkt dat het ram geheugen elke keer kapot is. Dus ik denk dat het niet aan het slot ligt.

En doe jij jezelf ook goed ontladen voordat je de modules inzet.

Nee want ze vertelden mij dat het tegenwoording niet meer hoeft. Want met het oude ram geheugen heb ik nooit problemen als ik het erin zet.

Laatst bewerkt:
Ontladen moet je in ieder geval,dat wat je schrijft is onzin dat dat tegenwoordig niet hoeft.
Ik denk ook dat je slot stuk is,probeer als je weer nieuw geheugen hebt de uiterste rechtse slot alleen eens en test of die het doet.
Doe dit met alle modules dan weet je dat ze werken,dan met alle modules zijn ze weer kapot ben je toe aan een nieuw moederbord.

Ik heb nieuw geheugen gekregen en geinstalleert met een anti statisch bandje, en de cpu fan aan de andere kant van het blok gezet. Nu doet hij het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan