Ram-geheugen toevoegen aan Video-geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter mvlg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mvlg

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2001
Ik hoop dat me vraag hier goed geplaats is, ik wist niet waar het anders moest nm...

Hier komt me vraag:
Is het mogelijk om Ram-geheugen te koppelen aan me Video-geheugen zodat ik een groter videogeheugen krijg? Dit wil ik namelijk doen omdat ik nu maar 32mb videogeheugen heb en hier graag 128 of 64 van wil maken, maar wil eigenlijk geen nieuwe videokaart kopen ;)
Omdat een HD denk ik te langzaam is voor videogeheugen te delen en RAM veel sneller is leek me dit wel een leuke optie..

Ik hoor wel wat er mogelijk is...

volgens mij kan dat niet, maar omdat ik laaaaaaaang niet alles weet, zou ik ook (blij) verrast zijn als het wel blijkt te kunnen............

volgens mij kan het niet, toch maar een andere vid kaart :)

db

als het namelijk wel zou kunnen dat zouden videokaarten stukken goedkoper kunnen worden geproduceerd, immers, je hoeft er geen geheugen meer op te prikken want de gebruiker kan zelf beslissen of 'ie een dure kaart met geheugen wilt hebben, of een goedkopere waarvan 'ie het geheugen kan koppelen aan het werkgeheugen van de pc.

De vlieger zou mogelijk WEL op kunnen gaan als je een (onboard ??) videokaartje hebt met zogenaamd "shared" memory (de -onboard-kaart maakt dan gebruik van het werkgeheugen van de pc). Ik weet alleen niet of dat dan te vergroten is.

Ik heb geen onboard videokaart het gaat om een nvidia GeForce4 420 Go (32mb) die in een Toshiba satellite pro 2100 laptop zit... Ik wil dit prachtstuk binnenkort gaan aanschaffen maar ik vindt dat de videokaart een beetje magertjes is... Aangezien ik bij de opties geen betere videokaart kan bestellen, wilde ik het op deze manier doen.
Het is trouwens toch niet mogelijk om videokaarten van de normale pc in een laptop te zetten??? anders is me probleem opgelost.... :eek:

tja,

het is idd zo dat laptopjes qua hardware altijd achter de desktops aanhollen, dus als je hetrelatief bekijkt dan is de videokaart nog best wel "redelijk".

Geplaatst door gast0225
tja,

het is idd zo dat laptopjes qua hardware altijd achter de desktops aanhollen, dus als je hetrelatief bekijkt dan is de videokaart nog best wel "redelijk".

Ja ok dat is logisch, omdat ze behoorlijk verkleind moeten worden...
Maar in andere laptops zie ik ATI Radeon 9000 met 128mb videokaarten zitten (link)
Kunnen die gewoon in die Toshiba laptop kunnen worden geplaats of kunnen daar alleen de optie videokaarten in worden geplaatst ??

Geplaatst door gast0225
die ATI 9000 is m.i. ook niet bepaald een "geweldenaar"

Welke kaart raad je me aan die in een laptop kan worden geplaatst. Die het liefst ook nog een beetje te betalen is :)

Geplaatst door mvlg

Welke kaart raad je me aan die in een laptop kan worden geplaatst. Die het liefst ook nog een beetje te betalen is :)

heb je er een geforce 4 ti 4200 voor ? :D anders wor dhet die iig:)

Geplaatst door toetje33

heb je er een geforce 4 ti 4200 voor ? :D anders wor dhet die iig:)

nou... zosnel ben je niet van me af ;) Zijn er ook nog ATI Radeon kaarten die mobile zijn? Dan kan ik een beetje vergelijken :P
De pricewatch van tweakers.net bracht niet veel die kon niks vinden van mobiele videokaarten.

Geplaatst door mvlg

nou... zosnel ben je niet van me af ;) Zijn er ook nog ATI Radeon kaarten die mobile zijn? Dan kan ik een beetje vergelijken :P
De pricewatch van tweakers.net bracht niet veel die kon niks vinden van mobiele videokaarten.

Sorry, ik heb geen flauw id! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan