ram geheugen uitbreiden 4gig

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert2222

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2009
hallo

ik wil graag mijn ram geheugen uitbreiden naar 4 gig.
ik heb nu 3 gig met windows ultimate bit 32.
dus is het mogelijk om het uit te breiden omdat er op bit 32 een limiet zit van iets?
welk geheugen kan ik dan het beste kopen als dat mogelijk is.

ik heb een acer aspire 7730z met :
Moederbord : Acer, Inc. Mammoth2
Chipset : Intel GL40
Processor : Intel Pentium T3200 @ 2000MHz
Fysiek Geheugen: 3072MBDDR2-SDRAM
Videokaart : Mobile Intel(R) 45 Express Chipset Family (Microsoft Corporation - WDDM 1.1)
Harde Schijf : Seagate ST9250827AS ATA Device (250GB)
DVD-Rom Station : PIONEER DVD-RW DVRTD08RS
Monitor Type : LGPhilipsLCD - 17 inches
Netwerkkaart : Atheros Communications AR928X Wireless Network Adapter (PCIe)
Netwerkkaart : Broadcom NetXtreme BCM5764M Gigabit Ethernet PCIe
Besturingssysteem :Windows 7 Ultimate (32-bit)

ik hoop dat dit genoeg informatie is.

Laatst bewerkt:
Hallo :)

Op 32bits besturingssysteem zit een limiet van 3 GB. Dus uitbreiden met 1 GB zal niet veel helpen ben ik bang. :o

Type geheugen dat erin past: SO-DIMM DDR2-667
Maar de uitbreiding van 3 naar 4 Gig zal geen wonderen doen....

op dit moment gebruikt die 2 gig intern geheugen en soms zelfs meer dus ik denk zelf dat het wel wat verschil geeft.
maar kan er nou wel 4gig op 32bit want op google zegt de ene site maar 3 de andere 4 dus ik weet het niet meer.

en waarom is het zonde van mijn geld

Laatst bewerkt:
en waarom is het zonde van mijn geld

Hoi...

Iedereen raadt het je al af hier om met een 32b versie naar 4gb te gaan.Je wint er maar 0.25gb mee +het feit dat je maar twee sloten bezit en er dus 1 reepje uit moet halen,een 2gb reepje te kopen en maar 0.25gb vooruit te gaan.
(orgneel is 1+2 gezet.)

Laatst bewerkt:
ok dan gaat het dus niet lukken.

bedankt voor het helpen.:thumb:

In combinatie met een 32-bits OS gaat die ene Gigabyte meer je niets brengen aangezien een 32-bits OS niet de volledige 4GB kan aansturen/benutten. Daarom is het zonde van het geld.

Wil je echt upgraden, dan zal je ook het OS moeten vervangen door een 64-bits versie.

en als ik mijn windows nou upgrade naar 64bit want dat is mogelijk volgens windows want ik heb nog een cd liggen met dat?
en kan ik dan die 1gig eruit gooien en dan 2 gig kopen?
en wat raden jullie me dan aan en heeft dat dan zin.

Zijn er dan ook 64-bits drivers beschikbaar voor jouw systeem?

Daarbij kunnen alleen 64-bits programma's het extra geheugen gebruiken, 32-bits applicaties blijven gebonden aan de 3GB.
Mocht dat alles in orde zijn dan zou je het inderdaad kunnen overwegen. Maar of je werkelijk meer vrije (nutteloze/ongebruikte) werkgeheugen krijgt is een tweede. Het cache mechanisme in Windows 7 zal altijd proberen zo veel mogelijk, mogelijke, toekomstige benodigde data naar het werkgeheugen schrijven. Dan is de data sneller beschikbaar wanneer het systeem het nodig heeft.
Niet om je er uit te praten, al mijn systemen thuis behalve mijn notebook zijn 64-bits, maar vrij werkgeheugen geeft niet per sé meer snelheid.

ja er zijn drivers beschikbaar. dus ik ga het morgen proberen:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan