Ram geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmekevb

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2008
Momenteel zit ik met een Ram geheugen van 512Mb. Ik heb nu een nieuwe laptop gekocht die het zwaardere werk zal doen maar toch wil ik deze pc ook wat verbeteren.

Alleen weet ik niet goed Hoeveel ram ik maximaal mag toevoegen en welk type ik moet nemen. ik heb cpu-z op mijn pc staan en die zegt de volgend kenmerken.

- AMD Athlon xp 3200+ (Barton)
- Kloksnelheid: 2,2Ghz
- Type ram: DDR
- ram frequentie: 200Mhz
Dan staat er ook iets van max bandwidth: PC3200(200Mhz)

Ik heb 2 slots waarvan maar 1 in gebruik is.

Ik weet nu niet of je het met deze informatie kan doen, anders laat je me weten wat ik moet opzoeken.

Het beste is de slots een gelijk aan geheugen te geven maar 1gb in totaal is me wat weinig daarom zou ik de voorkeur geven aan 2x1gb indien dit mogelijk is.
Ook ivm met het merk en prijs en winkel mag je me altijd iets laten weten.

Oke bedankt maar heb nog een vraagje. Naar die 200Mhz moet dan niet gekeken worden?
Want die andere zijn 400Mhz. En hoe weet je dan wat je maximum mag nemen van ram geheugen? want als ik dan later bij andere pc's dit doe hoef ik het dan niet meer opnieuw te vragen.

Dat van die Mhz klopt. Het werkt zeg maar dubbel, dus 2 x 200Mhz is 400Mhz is het echt goed

Ik denk niet dat het uitmaakt of je 1,5GB of 2 GB in je systeem hebt.
Ik zou er dus maar 1 GB bij plaatsen.

Volgens mij ondersteunt de athlon XP geen dual channel (???), dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

Ik denk niet dat het uitmaakt of je 1,5GB of 2 GB in je systeem hebt.
Ik zou er dus maar 1 GB bij plaatsen.

Volgens mij ondersteunt de athlon XP geen dual channel (???), dus daar hoef je geen rekening mee te houden.

De Athlon XP ondersteunt dat wel, uiteraard afhankelijk van het gebruikte moederbord. Ik heb zelf een tijdje met die processor en dual channel gedraaid, vandaar

De Athlon XP ondersteunt dat wel, uiteraard afhankelijk van het gebruikte moederbord. Ik heb zelf een tijdje met die processor en dual channel gedraaid, vandaar

Oke, vandaar mijn vraagtekens. Dus dan moeten we t moederbord weten: dan kunnen we kijken of het dual channel ondersteunt.
In dat geval is het namelijk beter om wel 2x1GB te kopen.

Oke, vandaar mijn vraagtekens. Dus dan moeten we t moederbord weten: dan kunnen we kijken of het dual channel ondersteunt.

Waar kan je dit zien welk moederbord het is en of het dual channel ondersteunt of niet. dan laat ik dit weten.

Ik was bij mijn advies nog niet eens uitgegaan van wel/geen dual channel ondersteuning, maar van de aantrekkelijke prijzen van geheugen (zie mijn linkje).

2gb geheugen voor 39,- euro leek me een mooie optie om betreffende PC met die processor een flinke boost te geven!

volgens mij kan dat bord maar max 2gb pc2700 aan?
oftewel pc3200 zou niet nodig zijn cq klokt zichteruf naar 333mhz

wat raden jullie mij dan aan te kopen. want bij gegevens staat wel pc3200.
Het is gewoon de bedoeling de pc zo goed mogelijk te verbeteren maar het zal mijn 2de pc worden als ik mijn laptop heb ontvangen.

Kan ik nog andere dingen aanpassen om de prestaties te verbeteren?

je had gekeken met pcwizzard?die zal idd pc3200 aangeven maar daar draait het niet op

als je 2gig zou gaan zetten tenopzichte van die 512 die je nu hebt zul je merken dat het wel een beetje soepeler draait

maar daar houd het gezien je systeem wel mee op.

je had gekeken met pcwizzard?die zal idd pc3200 aangeven maar daar draait het niet op

als je 2gig zou gaan zetten tenopzichte van die 512 die je nu hebt zul je merken dat het wel een beetje soepeler draait

maar daar houd het gezien je systeem wel mee op.

voor die pc3200 had ik gekeken met CPU-Z. Maarja dat maakt waarschijnlijk niet zoveel uit. Nu die voorgestelde ram plaatjes zijn dus niet geschikt voor mij omdat deze pc3200 en geen pc2700 zijn. En mag ik ook gewoon 1gb bijzetten zetten ik 1,5gb heb.

RAM Frequentie

Nu die voorgestelde ram plaatjes zijn dus niet geschikt voor mij omdat deze pc3200 en geen pc2700 zijn. En mag ik ook gewoon 1gb bijzetten zetten ik 1,5gb heb.

Dat vraag ik me af. Is er iemand die daar antwoord op heeft? Heeft het een negatief effect als ik RAM-kaarten installeer die een hogere frequentie hebben dan het moederbord aankan of passen ze zich automatisch naar beneden aan?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Vriendelijke groeten,

Jelle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan