ram geheugen uitbreiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

ginojo

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2010
hallo allemaal,

ik vind mijn pc eigenlijk veel te traag. Ik weet dat ik niet moet klagen omdat mijn pc het nog steeds doet na ongeveer 9 jaar, maar nu wordt het toch wel erg. Ik heb vandaag mijn pc helemaal schoongemaakt (fans enzow). Nu zag ik dus dat er 1 reepje inzat. Ik heb al een keer in de mediamarkt bij het geheugen staaan kijken en deze reep lijkt daarop en dus dat is mijn geheugen. Er zat alleen nog een gleuf naast, dus ik denk dat ik hem nog wat kan uitbereiden. Ik heb nu '256MB PC2100 DDr total system memory' erin zitte. Ik heb dus wel op internet gezocht naar mogelijkheden. Ik zie dus repen van 1 2 en 4 gb. Sommige zeggen dat het merk niet zoveel uitmaakt. Zou iemand mijn hier meer over kunnen vertellen. Mogeljikheden enzow..

Alvast bedank,
Ginojo

Allereerst moet je weten hoeveel RAM je moederbord maximaal aan kan. Dan moet je nog weten welke RAM in kan. Het merk maakt niet echt veel uit, tenzij je een gamer bent maar met een pc van 9 jaar oud ga ik daar niet van uit.

Gezien het hier over de pc gaat in je eerdere topic en vermeldt bij je profiel.

Jou pc kan aan max 2gb verdeeld over 2 sloten pc2100ddr1.
Dit is zeer oud geheugen en dus ook relatief duur.Moet je jezelf afvragen of je dat nog waard vindt.Op marktplaats snuffelen dan maar?
Reepjes van 2 en 4 gb gaat dus niet.(die zullen voor dit oude geheugen ook niet makkelijk/zo niet te vinden zijn btw)

Laatst bewerkt:
@frank: ok. K heb een beetje gezocht op ddr en 1 gb en heb deze gevonden. En ook niet zo heel duur. deze kingston... zou dit dan wel kunnen?

Ok. En deze kan dan naast die van 256mb geplaatst worden of moet die andere dan ook 1gb zijn? :s

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan