RAM Geheugen upgrade

• Onderwerp starter Onderwerp starter visha
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

visha

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jul 2005
hallo,

Ik heb een pentium 3 pc.
met winxp erop en 64 MB RAM.
12 GB HD en videokaart van 32 MB RAM.
maar hij is veelst te traag. opstart alleen al duurt iets van 10 minuten.
Ik wil nu mijn pc upgraden en meer RAM geheugen kopen(werkgeheugen).

Hoeveel Ram zou goed zijn voor WinXP.
en Hoe weet ik welke ik nodig heb??
(want je hebt zoveel soorten)

Gezien je een Pentium 3 hebt, zal er SDram geheugen modules in zitten. Windows Xp werkt lekker met 256Mb aan geheugen, maar liever met 512MB.

Het is afhankelijk van je moederbord of je dit kunt plaatsen. Sommige moederborden kun bijvoorbeeld maar 128Mb geheugen reepjes aan per geheugen bank(slot).

Kijk even met Everest Home Edition welk moederbord je hebt en geef dat hier door. We kunnen dan kijken wat je kunt plaatsen.

http://www.snapfiles.com/get/everest.html

mijn zoontje had 128mb.
dit liep ook waardeloos met xp
heb toen 256mb bij gezet en nu loopt hij als een zonnetje.
hij heeft nu dus totaal 384mb

Gezien je processor en omvang van je HDD zou ik voor Windows 2000 gaan.

XP kan evengoed wel draaien met minimaal 256..

wat is de snelheid van je pentium 3?? als die boven de 600 mhz komt, en je upgrade dan naar bijvoorbeeld 192 of liefst(als het kan) naar 256 ram moet het wel goed zitten:cool: hoewel het nooit een snelheidsmonster zal worden uiteraard. al eens je pc uitgekuist ook? kan ook wel werken

neem xp

ik heb een keer een 450 met 384 mb ram uitgerust met xp.

xp gaat een stuk beter om dan 2000 en met een beetje geheugen gaat deze als een speer.

ik heb zelf een amd 2700 xp met 1 gb geheugen.

als ik het niet wist ik heb gewerkt op de pc met office en internet had ik het niet geweten dat het een 450 was.

hoe sneller de pc hoe meer geheugen je nodig hebt om de zelfde snelheidswinst te behalen.

een p3 1000 met 256 mb ramm en een snelle hd kun je niet meer het verschil zien (tenzij topbelasting) met een nieuwe pc. als je maar geen spellen gaat spelen

Re: neem xp

Geplaatst door mm_the_matrix

een p3 1000 met 256 mb ram en een snelle hd kun je niet meer het verschil zien (tenzij topbelasting) met een nieuwe pc. als je maar geen spellen gaat spelen

Met "normaal" gebruik van windows niet nee, maar zodra je wat meer doet met een pc, zoals foto's bewerken en videobewerken, dan merk je behoorlijk veel verschil.
Zet je 2700 eens naast de 450 en kijk naar het verschil als je foto's gaat roteren en dat zijn toch standaard verrichtingen

tja wat is lang wachten

ik ben deels met je veronderstelling eens.

hou er even rekening mee dat een foto roteren een niet makkelijke bewerking is voor een cpu.

echter de snelheid van de cpu maakt wel uit hoeveel geheugen er nodig is om een taak normaal uit te voeren

als jij een amd 64 4000 neer zet met 128 mb intern geheugen en je zet een p3 450 met 512 mb geheugen weet ik wel wie gaat winnen.

daarnaast een fotoroteren op een 450 met 384 mb ramm is ook niet zo'n probleem ok mischien moet je een seconde extra wachten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan