Ram geheugen veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

musaneter1

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2013
Besturingssysteem
Gebruik Windows 10 en 11.
Office versie
Microsoft Office Professional Plus 2021.
Ik heb nu een pc waar ik nieuwe geheugen in wil om de pc iets sneller te maken en games te kunnen spelen ik speel minecraft en call of duty mw2 en medal of honor warfighter en fifa world en need for speed carbon speel ik nu ook heb ik 1x 4gb en 1x 2gb (totaal 6gb ik heb 2slots totaal) maar nu kan ik door de lage Mhz van mijn ram geheugen geen nieuwere spellen doen zoals gta 5 en cod ghost en advance warafe welke ram moet ik paken ook wil ik mijn pc voorzien van achter fan of boven de case (zit garen voor en achter) want de cpu heeft een fan en voor zit er ook een fan en wil meer koeling voor de ram en videokaart

wat de specs van de pc is
Behuizing: Corsair Carbide SPEC-01 Mid-Tower PC Case

Moederbord: Asrock 880GM-LE

Cpu/Proccesor: Amd Athlon x2 280 am3 processor

Ram/Werkgeheugen: 1x Corsair 4gb DDR3 1333Mhz 240pin ddim, en
1x Corsair 2gb DDR3 1333Mhz 240pin ddim, (Totaal 6GB)

Cpu/Proccesor: Amd Athlon x2 280 am3 processor

Hardeschijf: Westerm digital 500gb Hardisk 3,5inch

CD Rom Speler: LG CH12NS30 - DVD±RW (±R DL) / BD-ROM station - intern

Ssd kan er bij en is al besteld 128gb samsung ssd

Van sneller geheugen merk je weinig en het zijn geen MHz maar MT/s.
En niets wordt sneller met meer geheugen, hooguit minder langzaam als er niet hoeft te worden geswapt naar de harde schijf maar dat zal weinig gebeuren met 6GB.
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM

Processor is o.a. de bottleneck en miss ook de grafische kaart, mis merk en type daarvan.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Met je RAM geheugen moet je in principe wel goed zitten aangezien de minimum requirements op 4GB zitten. Voor de minimum requirements voor je processor heb je een quad core nodig zie ik, dus als ik iets zou upgraden dan zou ik persoonlijk zelf de CPU onder handen nemen. Om zeker te weten waarop je te kort zit zou ik met jouw systeemspecificaties even naar deze website gaan: http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/grand-theft-auto-v/12455/?p=r

Run dit met Java en je kunt zien waar je goed/fout zit en dat zou je eventueel in overweging kunnen nemen.

Succes.

Edit: Wat is jouw videokaart model? Is ook niet overbodig om te weten.

Videokaart is een nvidia geoforce 8800gtx

Maar wat koffiewafel verteld is de minimum eisen van de cpu minimaal quad core maar ik heb geen intel cpu maar een amd cpu met am3 socket dus vandaar weet ik niet waaraan dit licht dat ik die spellen niet aan de praat krijg

Maar vanmiddag kijk ik even op de genoemde website wat wel en niet goed is voor dat spel in me pc

CPU en videokaart, daar ligt aan, leuk voor oudere games maar voor de huidige helaas niet geschikt.

Dankjewel zou ik dan die upgraden of gewoon hierbij blijven?? Beste blijf ik hierbij

Als je zegt upgraden upgrade ik naar een betere am3 proccesor en videokaart

Tevens heb ik nog een GeForce 9800 GTX in de kast staan

Tja, allemaal keuzes en voor upgraden heb je geld nodig, als het budget te laag is schiet je er weinig mee op.

ik heb op de website http://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/grand-theft-auto-v/12455/?p=r de test proberen te doen can you run it voor gta 5 en battlefield 4 maar daar kreeg ik bij het drukken op de test foutmeldignen

500 - Internal server error.
There is a problem with the resource you are looking for, and it cannot be displayed.

dus ik heb op de website van geoforce even de test gedaan die zegt als je videokaart het niet ondersteund welke je beter dan kan pakken hij stelt wat voor

via deze site heb ik gta 5 getest http://www.geforce.com/games-applications/pc-games/grand-theft-auto-v/gpu-analyzer
Your PC's NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ meets the game's minimum specification, but is below the game's recommended specification

The recommended specification to enjoy Grand Theft Auto V® is GeForce GTX 660 or higher. Check below to see some upgrade options.
View full Grand Theft Auto V® system requirements.

dus ik kan op de minimum spellen van gta 5 maar het kan wel een beetje de spel belemmeren

battlefield 4
Your PC's NVIDIA GeForce 9800 GTX/9800 GTX+ meets the game's minimum specification, but is below the game's recommended specification

The recommended specification to enjoy battlefield 4® is GeForce GTX 660 or higher. Check below to see some upgrade options.
View full battlefield 4® system requirements.

dus aleen videokaart upgrade is genoeg en later miss naar windows 10 ook nu net melding gehad voor reservering

Google gewoon op "system requirements" met de gamenaam ervoor.
nVidia laat het alleen voor de GPU zien en niet in zijn geheel.

Zou doorsparen, als je nu een videokaart aanschaft van rond de €150,= en dan is miss de processor erna de bottleneck dan speelt het nog niet fijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan