Ram geheugen vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Adje81

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 dec 2008
Ik zou heel graag willen weten hoe ik mijn werkgeheugen kan vergroten.
Ik heb een pentium 4, kloksnelheid 2.93Ghz, 512MB
Videokaart: Nvidia 8400 256MB GDDR2.

Ik heb laatst call of Duty 5 en Assasins gekregen en voor beiden moet ik minimaal 1Gb werkgeheugen hebben. Ik kan een nieuwe PC halen maar als ik RAM kan vergroten dan zou ik een stuk goedkoper uitkomen.

Alvast bedankt Adje:thumb::thumb:

Ik heb pc wizard geinstaleerd en dit krijg ik eruit.

Type: DDR-SDRAM PC-3200 (200 MHz) - [DDR-400]
Grootte : 512 MB (2 rows, 4 banks)

Wat dit allemaal betekent heb ik geen flauw idee. :oIs het mogenlijk om RAM te vergroten of moet ik gewoon een nieuwe PC halen. Als ik RAM kan vergroten wat heb ik allemaal nodig en hoe moet ik dat doen.

Mvg Adje:thumb:

ik heb gekeken naar Can you run it en dit zijn de uitslagen:

Call of duty 5 : CPU, video kaart, systeem RAM allemaal PASS,
alleen CPU-speed FAIL
CPU Speed
Minimum: 3.0GHz or better
You Have: 2.93 GHz.
:(

Assasins: CPU en system RAM FAIL
CPU
Minimum: Dual core processor 2.6 GHz Intel® Pentium® D or AMD Athlon™ 64 X2 3800+
You Have: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.93GHz

System RAM
Minimum: 1 GB Windows Xp / 2 GB Windows Vista
You Have: 511 MB
:(

Beiden spellen zijn gezakt voor de test, Assasins helemaal. Ik heb mijn PC drie jaar geleden gekocht is het dan nu echt zo oud? Er wordt aangeraden om een nieuwe computer te kopen of RAM te vergroten. De tweede zou ik heel graag willen proberen, want ik denk dat ik met grotere RAM al een heel eind zal komen.

Alvast bedankt.:thumb:

Met meer geheugen krijg je ze beide niet aan de praat, zoals ik al vermoedde is je processor te zwak voor de spellen.
Daar is weinig aan te veranderen (tenzij je (te) hoge kosten wilt maken voor een 'oude' pc)
Voor een paar honderd euro koop je een 'upgrade set' dan is je PC weer redelijk up to date.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken en weet ook niet of je zelf zo'n upgrade set kunt inbouwen.
http://www.alternate.nl/html/summar...e Kits&tgid=130&&tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits&

Mijn voorkeur zou uitgaan naar deze, maar houdt er rekening mee dat misschien je voeding niet toereikend is, je maar twee IDE apparaten kunt aansluiten (rest is Sata) en er nog een PCI-e videokaart bij moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan