Ram geheugen vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Driftking7

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2011
Ik zou graag mijn ram geheugen vergroten alleen weet ik niet wat het kost en of dat kan bij mijn pc:o

Specs van mijn pc:

Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual, Kloksnelheid in totaal: 4.40Ghz
Ram geheugen: 2gb.
Videokaart: NVIDIA Geforce 9500 GT 1gb
Windows 7 Ultimate 32 bit.

Ik zou mijn ram geheugen graag verhogen naar 4 of 6 gb kan dat?:confused:

Hoeveel sleufjes heb je nog over? Per 2 GB kost het uit mn hoofd rond de 30 euro

Welkom op Helpmij...

Zou wellicht op zich wel kunnen maar je vermeldt het moederbord niet dus kan daar nog niets over zeggen. Ook het vermelden van de huidige opstelling zou handig zijn.(hoeveel sloten nu bezet bijv met wat?)
Ook zie ik dat je een 32b versie hebt van w7. Wil je dus 4 of 6 gb hebben dan zal je naar een 64b installatie moeten gaan. Een 32b kan maar 3.2gb aan.
En welke cpu heb je die op 4.40 draait?(je zult wel beide cores opgeteldt hebben en dat kan/mag natuurlijk niet))

EDIT:een bepaalde reden waarom je in sectie "spel werkt niet meer"gezet hebt? Heeft met je vraag te maken? Wil je bijv oplossen door vergroting geheugen?

Laatst bewerkt:
Bedankt,

met die processor snap ik niet wat je bedoeld er staat bij mijn systeem dat hij 2,20 heeft maar een pc maker heeft verteld dat die 2 keer 2,20 heeft.(dat die 4,40 gesplist is.
en hoe het precies werkt hier in helpmij weet ik ook niet precies. en met die sloten enzo ik snap er helemaal niks van.

Nou ja...die pc maker heeft het niet goed.
Voorbeeld: 2 auto's rijden 100km per uur....dan rijden ze nog niet samen 200km per uur.
Maar goed...

Wat je even kan doen is het draaien van onderstaande scan.Die geeft je de info wat betreft bord,wat mogelijk is etc etc. Als je die uitslag even wilt vermelden hier.

http://www.crucial.com/systemscanner/
(vinkje zetten onder "download the scanner")

Kijk verder even niet wat er aangeboden wordt qua reepjes. Gaat mij alleen maar om de info.

Memory Type: DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400, DDR2 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB
Currently Installed Memory: 2GB
Total Memory Slots: 2
Available Memory Slots: 0

Welkom op Helpmij.nl.:)

Ik ehb je vraag naar de juiste sectie verplaatst.

Laatst bewerkt:
Trouwens bedankt voor de uitleg. dus eigenlijk heb ik dus een kloksnelheid van 2,20Ghz?

En welk moederbord wordt er gegeven?

Je hebt 2 sloten. Deze zijn nu beide bezet.Wil je een upgrade doen dan zal je dus minimaal 1 reepje moeten vervangen.Dan kom je op max 3gb uit. Wil je meer dan moet je beide vervangen.(2x2gb)Maximaal 4gb is mogelijk.(6gb kan je dus vergeten)
Blijft het feit dat je met die 32b instalatie zit en dus maar maximaal 3.2gb ervan kan gebruiken.

dus eigenlijk heb ik dus een kloksnelheid van 2,20Ghz?

Ja:)

Memory Type: DDR2 PC2-5300, DDR2 PC2-6400, DDR2 (non-ECC)
Maximum Memory: 4GB
Currently Installed Memory: 2GB
Total Memory Slots: 2
Available Memory Slots: 0

Het is Mogelijk om Max. 4gb Geheugen in jouw moederbord te plaatsen
alleen heb jij 2 sloten, waar waarschijnlijk 2x1 gb geheugen in zit
dus moet je allebij de reepjes vervangen Dit is zo'n Kitje: http://azerty.nl/8-744-278452/crucial-geheugen-4-gb-2-.html :P
Edit: zoals Frankwannet al zij, moet je wel Windows 7 64Bit hebben om 4 Gb volledig te gebruiken.

Laatst bewerkt:
De link van Asususer is een optie.Dan zit je aan het maximale wat mogelijk is en echt veel goedkoper heb ik ze niet gevonden.
Je huidige reepjes zou je nog kunnen verkopen dan op bijv Marktplaats.Wat je ervoor krijgt is meegenomen.
Denk dat alles hier wel gezegd is hierover en ik moet toch offline.

Succes:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan