ram geheugen verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

100tibor

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2010
mijn moeder heeft een probleem met haar computer
zij bewerkt vaak fotos maar haar computer is dara niet speciaal voor samensgesteld
het komt regelmatig voor dat als zij een grote foto heeft bewerkt dat zij hem niet meer kan opslaan...
op geen enkele manier
ze krijgt dan een melding dat er te weinig geheugen is of iets dergelijk...
ze heeft nog genoeg plaats op haar harde schijf dus dat is het niet
maar ik zat eens te denken of het niet aan haar ram-geheugen zou kunnen liggen
ik denk zelf van wel
zou dat kunnen?
nu heeft ze er dit inzitten: Adata DDR2 SDRAM, 2048 MB, DDR2, PC5300, 667 MHz 1x
als het daaraan ligd zou het dan mogelijk zijn om er nog zo een kaartje naast te zetten?

ik hoop van wel
ik kan nu even niet haar systeem posten dat doe ik zo snel als ik kan
ze draait overigens windows xp

Tibor

XP en 2GB. Dat is meer dan genoeg. Zeker voor fotobewerking. Geheugen bijplaatsen kan waarschijnlijk, maar is wellicht niet de hele oplossing.

Hi, je kunt waarschijnlijk maximaal 4G gebruiken, ook al zou je meer geheugen kunnen plaatsen...
Daar kan dus wel een reepje van 2G bij maar meer is zinloos.
En DDR2 wordt ook duur tegenwoordig.

zal het helpen als ik er 2 gb bij zet dan? en waar moet ik dat kopen want op azerty is het niet leverbaar...

ps: hoe komt het dat het zo duur word?

Tegenwoordig is DDR2 bijna geheel vervangen door DDR3. Weinig vraag, dus nog minder aanbod en dat drijft de prijs op.
Is er 2ehands niets te vinden? ff googlen... conrad - interngeheugen - prijsvergelijker...

Je ziet het is nog best wel te vinden en de prijzen zijn wel hoger maar lijken nog mee te vallen.

Ja zo te zien wel. Al geeft de status aan dat er - uiteraard - geen voorraad is. Zoek eens op DDR333 of DDR400. Niet schrikken van de prijzen van de 2G reepjes!
Via internet bestellen is iig goedkoper...

ps Je hebt waarschijnlijk zulke reepjes nodig. de 333 of 400 geeft de bussnelheid aan en hangt af van je computer. Kijk eerst wat er al in zit en probeer er nog net zo een te vinden!

Laatst bewerkt:
Lijkt me ook verstandig voor de zekerheid om maar eens te vermelden in welk systeem dan meer geheugen zou moeten.In de tijd van ddr2 waren er namelijk nog systemen genoeg die maar max 2gb aankonden.

hier het systeem:

Fabrikant : ZISSHOP.nl Baarle Nassau
Moederbord : Gigabyte M68M-S2P
Chipset : Athlon64/Opteron/Sempron (K8 Family) HyperTransport Configuration
Processor : AMD Athlon 64 X2 4450e @ 2300MHz
Fysiek Geheugen : 2048MB (1 x 2048 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 7025 / NVIDIA nForce 630a
Harde Schijf : Seagate ST325031 0AS SCSI Disk Device (250GB)
DVD-Rom Station : Optiarc DVD RW AD-7200S
Monitor Type : COMPAQ COMPAQ V720 - 16 inches
Netwerkkaart : NVIDIA nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3 (32-bit)
DirectX : Versie 9.0c (mei 2008)

dus ik zou ook een van 2gb en een van 4gb kunnen doen?
of 1 van 2gb en nog 1 van 2 gb?

Tibor

Je kunt nu nog maar 1 reepje kwijt.1 van 2gb zou voldoende moeten zijn.Meer heeft toch geen zin want je zit met een 32b versie van windows.Dus zal er maar om en nabij de 3.2gb gebruikt kunnen worden.

Ook ik zet verder nog wel de vraag of het DE oplossing zou zijn.Maar goed..probeer je dat niet dan weet je dat ook niet.;)

ja nogal langzaam...
ik zal even kijken
heeft het speciale eisen waar ik naar moet kijken behalve 2ddr
en heb je mischien nog een andere redelijke bekende site waar ze het wel verkopen?
azerty heeft het niet meer leverbaar...

Tibor

oke dan bestel ik hem daar
was er ook niet iets van een samenwerking met azerty dat je code helpmij ergens moest invullen ofzo?
of is dat alleen met grotere producten?

Tibor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan