ram geheugen word verkeerd weergegeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guinevere

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik heb mijn pc nu ongeveer 2 jaar en die heeft altijd het ram geheugen als 224mb weergeven. Terwijl er 2x256mb inzit. Nu ben ik van plan om software (The Sims2) te gaan halen die meer dan 224mb nodig heeft en dat zal dus niet lukken als de pc maar 224mb aangeeft. Ik heb een programma gedownload van een sims site om de system requirements te testen en ook dat geeft maar 224mb aan. Ik heb nooit problemen gehad met andere software (heb de volledig sims paketten en Age of Empires/Mythology er op staan en die werken allemaal goed,alleen dat het laatse uitbreidingspakket van the sims een beetje traag gaat)
Enig idee hoe dit te verhelpen is?

Windows XP os

Heb je dat dan al 2 jaar gehad dus 224 mb ipv. 512 mb??
Heb je dat geheugen er zelf ingezet?Ook goed aangedrukt?Mischien even controleren.Beide kanten goed erin klikken tot dat witte pinnetje terug springt.
Mischien zit er een geheugenmodule niet goed aangedrukt en ziet je pc er maar 1 en daarvan gaat dan 32 mb naar bijv. je videokaart.

Laatst bewerkt:
Welk merk EN type moederbord heb je? Dit is eventueel te achterhalen via het programma Everest Home.

Laatst ook gehad, poef ineens 256 mb kwijt, alle bij de reepjes eruit gehaald en weer terug geplaatst, en de pc heeft weer 512 mb, hopelijk bij jou ook.

Heb het geheugen er niet zelf ingezet.

moederbord:
AMD M810LR

Zal morgen eens openleggen en aandrukken, hopelijk is het dan verholpen
:confused:

probleem opgelost, blijkt er dus maar 1 in te zitten terwijl ik voor 2 betaald heb. Ben dus voor 76 euro opgelicht. Beetje dom van mij om niet eerst te checken ofdat het wel klopte, is nu te laat, garantie al lang verlopen.

je had het in configuratiescherm>systeem kunnen zien maar ja dat is achteraf.
Ja zo zie je maar soms word je be*****ert waar je zelf bij staat.:confused:

Laatst bewerkt:
Ja ik had al in systeem gekeken, maar was ervan overtuigd 2x256mb te hebben dus dacht dat er iets fout was met het geheugen ofzo.

Dus ik zal maar ram geheugen bij gaan halen denk ik.
Maakt het iets uit ofdat het van een bepaalde firma is ofzo? Dat het hetzelfde moet zijn dat er nu al in zit? En als het iets uitmaakt hoe kan ik zien van welke deze is?

met het programma everest kun je zien wat er in je pc zit,zoek je geheugen op en schrijf het op dan weten ze welke jij moet hebben.
je kunt ook het overzicht uitprinten dan neem je dat mee.(als je een printer hebt natuurlijk).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan