Ram geheugen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimmie89

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2005
Beste helpmij-ers,

Ik ga morgen me laptop upgrade van 256 mb naar 1024 mb ram geheugen. En ik wil weten of dan me laptop er sneller word of ligt dat aan me processor, heb 1.3 ghz prosessor.
Want ik vind namelijk dat windows xp langzaam opstart en met programma`s langzaam is. En wil weten of ik daarmee het probleem heb opgelost...

Met vriendelijke groet,

Pim

Heb je al gecheckt op spyware enzo? 256MB is ook het minimum wat je nodig hebt voor xp. Upgraden is een goed idee. Maar mischien is 512MB totaal of 512MB er bij ook al genoeg.

Kijk wel eerst in je manual hoeveel en met welke groote je kunt upgraden.

Snelheid

De snelheid waarmee XP opstart is afhankelijk van je processor, maar nog meer van de snelheid van je HDD.

Mijn pentium III met scsi 10K start het snelst, daarna pas mijn P IV met sata raid.

Eric.:thumb:

Hey

Bedankt voor de reacties,

Het is een jewel saffier 3100 en er kan 1024 mb ram geheugen in, ik heb het na gevraagd bij computerland of ik het daar kan upgraden en dat het wel kan zoveel in me laptop maar is geen probleem...en ze bouwen het in..

Beste helpmij-ers,

Ik ga morgen me laptop upgrade van 256 mb naar 1024 mb ram geheugen. En ik wil weten of dan me laptop er sneller word of ligt dat aan me processor, heb 1.3 ghz prosessor.
Want ik vind namelijk dat windows xp langzaam opstart en met programma`s langzaam is. En wil weten of ik daarmee het probleem heb opgelost...

Met vriendelijke groet,

Pim

Je computer kan ook langzaam worden als je een hdd bomvol hebt.
Dus als je een hdd van 80gb vol hebt zitten of er starten heel veel progjes mee op met windows kan dit de oorzaak ook zijn.
Ram geheugen zal programma's sneller laten opstarten en windows ook iets sneller laten opstarten.
Als je de proccesor vervangt zal je dit uiteraard merken van snelheid maar dat is dan weer een duurderen upgrade.
Greetz jerre21

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan