ram geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sierras

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
hallo,
Ik heb nu aan ram geheugen 2048MB oftewel 4 sloten met alk 512MB
Nu wil ik er 3 of 4GB in hebben wat raden jullie mij op de beste en goedkoopste manier aan 2 van 512 laten zitten en 2 van 2 als ik 4GB wil (videokaart is 512MB)Of bij 3 GB 2 losse van elk 1 GB.
of is met mijn dualcore 2 met windows vista 3 beter omdat het misschien mogelijk is dat ie die laatste GB nauwelijks kan gebruiken.
Ik heb een moederbord met MSI p965 NEO
Graag hoor ik van jullie.

gr A Hage

Het zal er sterk van afhangen welk geheugen (qua snelheid) er nu inzit. Als dat fatsoenlijk geheugen is, zou ik dat braaf laten zitten (2X512 dus) en er 2x 1 gig bij kopen.
Let op: de 2 x 512 plaats je in bank 1 en 3
de 2 x 1 gig plaats je in 2 en 4.

geheugen

hallo Pasja,

Bedankt voor je antwoord.
alleen is het niet zo dat als ik 3 GB erin doe -heb ik me wijs laten maken- ipv 4 ik meer rendement heb als dat ik er 4 GB in doe omdat dat of grotendeels niet gebruikt kan worden vanwege het weer opgebruiken naar andere acties als de videokaart of wisselbestanden?

gr sierras

Nee, een Windows 32bits kán niet meer gebruiken dan 3.2 giga. Het plaatsen van 4 giga is dus minder zinvol. Wil je de volledige 4 of 6 of 8 giga plaatsen, dan heb je een Windows 64bit versie nodig.

geheugen

oke, dat komt erop neer dat ik bij 3 GB moet stoppen met mijn 32 bits windows vista en in welk slot moet deze dan die van 1 GB terwijl ie nu vol zit met elk 512 Mb.

gr sierras

Ik zou gaan voor 2x 1 giga bijplaatsen en wel in de volgorde:

bank 1 en 3 : de reepjes van 1 giga en
bank 2 en 4 : de reepjes van 512 MB

geheugen

hoi pasja,

bedankt ,t' is me duidelijk.

mvg sierras

HAllo, moet je persé per twee modules plaatsen? Of kun je ook volstaan met , in dit geval 2 x 512 en 1 x 1 gig ?
Sax

Als je DualChannel wilt behouden moet je het geheugen altijd in paartjes plaatsen.

Als je kiest voor 1x1GB dan kan je net zo goed nog 1 x 512Mb extra laten zitten.
Je komt dan op totaal 2,5GB :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan