RAM installatie probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fietsendiefje

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2013
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag eindelijk mn nieuwe computerupgrade binnen:
Kingston HyperX Blu KHX1333C9D3B1K2/8GB
Dit is een kit van 2x4gb, DDR3 1333mhz en 240pin DIMM

Echter, als ik deze in mijn computer zet, kom ik niet verder dan het opstartscherm met de keuzemogelijkheid om naar de BIOS te gaan (die het overigens niet doet)
Ik heb nu dus het vermoeden dat er iets niet klopt in het moederbord:
Foxconn P55MX (Dual channel DDR3 1333/1066 x 2 DIMMs, Max. 8GB )
Na het terugzetten van mijn oude kit (2x2GB van Corsair) liep mijn pc weer als vanouds

Naar mijn idee hoort het geheugen op het moederbord te passen, of zie ik soms iets over het hoofd?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Mvg,

Fietsendief

Laatst bewerkt:
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl.

Even proberen met 1 reepje en dan 1 keer proberen met een oud en nieuw reepje wat dan?

Laatst bewerkt:
Welke bios versie staat erop?

En ook eerst een bios reset met de clr_cmos jumper geprobeerd?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl.

Even proberen met 1 reepje en dan 1 keer proberen met een oud en nieuw reepje wat dan?

Hmmm een combinatie geeft hetzelfde effect: helemaal niks!

Als ik 1 van 4GB aanzet, komt ie al verder. Ik krijg een menu waarin ik kan kiezen windows (7 x64) normaal op te starten, of via foutherstel, omdat het waarneemt dat er nieuwe hardware is geïnstalleerd. 5 seconden na beide opties krijg ik een blauw scherm met:

A problem has been detected....
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Check to make sure any new hardware or software are installed properly.. ask manufacturers of windows updates are needed...
If problems continue, disable BIOS memory options such as caching or shadowing.

Hoi,

Hier even de manual downloaden en op blz 17 lezen hoe je lange pier zijn tip kan uitvoeren.

@Lange Pier:

Ok, ik heb de Cmos naar pin 1 en2 gebracht en nu staat ie weet in 2 en 3

Moet ik nu de nieuwe kit erin doen of gewoon windows starten met mijn oude reepjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Dan be ik toch een beetje bang dat je geheugen niet compatible is met je moederbord staat ook niet onder de lijst geheugen bij foxconn

Helaas.. In ieder geval bedankt voor de moeite!

Kan je alsjeblieft even de link naar die lijst sturen?

Mvg,

Fietsendief

Hoi,

hier zou hij moeten staan. techn support en dan bij type het plijltje support list

Ik heb contact gehad met de winkel, het geheugen bleek uiteindelijk defect te zijn :p
Nieuwe kit gekregen, deze werkt wel... tot op een bepaald punt.
M'n computer registreert namelijk wel de 8gb werkgeheugen, maar taakbeheer en computereigenschappen geven beide aan dat er maar 3.30gb beschikbaar is.

Bij msconfig heb ik max geheugen uitgevinkt, en als ik mijn computer opstart met de remapping optie enabled in BIOS loopt ie vast.
Ik had ergens gelezen dat Windows opnieuw installeren werkt, maar ik wil graag weten of er eenvoudigere manieren zijn..

Specs
Naamloos.jpg

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Welk windows draai je 32 of 64 bits?

Laatst bewerkt:
Hoi

Is vreemd misschien dat je een interne videokaart hebt maar die kan nooit 4,5 gb afsnoepen.

Remapping zou niet nodig moeten zijn voor een 64bit OS, is bedoeld om de PAE te kunnen gebruiken bij een 32bit OS en voor de virtualisatie erin maar mag ook geen vastloper veroorzaken, had je via de update tool van Foxxcon nog de bios geüpdated?

Nee, ik heb de BIOS nog niet geüpdatet, voornamelijk omdat ik had gelezen dat dit risico's met zich meebrengt.
Ik ben totaal geen held in computers en zie mezelf al helemaal mn computer verzieken :p

Ik heb wel gezien dat er een update beschikbaar is voor de BIOS, daarmee worden de NB/SB/ACPI code geüpdatet.
Is het het waard om de BIOS te updaten?

UPDATE:
Mijn Bios is up to date :confused:
Naamlosos.png

Hier een screenshot van mn taakbeheer.. Er staat dat die 4,8 gb gebruikt wordt door BIOS, er is daar waarschijnlijk dus wel iets mis
Naamlosios.jpg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan