Ram kopen vraag?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

zephrox

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Hallo,

ik heb nu 2 GB ram (2x1 GB ddr2 pc6400U) maar zou graag meer willen, Ik heb hier dus op gezocht maar kwam op zoveel informatie dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Ik zou graag willen uitbreiden naar 8GB , ik heb nog 2 slots voor ddr2 vrij en 2 slots voor ddr3. Ik weet nu niet wat mijn pc ondersteund.
hier zijn wat specsspecs (1).png

IK zat te denken aan 4x2 GB ddr2 , 2x4GB ddr3 of 1x8 GB ddr3
paar anderen vraagjes ..
Ik zie op internetshops dingen staan over ddr3-1066 en ddr-1333 etc.. wat houd dat in is dat het zelfde als (ddr2) pc6400U?
Moet ik ddr3 of ddr2 kopen?
Is het beter om 6 of 8 gb te kopen voor gaming en maakt het een groot verschil?
Waar kan ik het best en voor het goedkoopst ram kopen?

hartelijk bedankt!

oke bedankt als ik 6 gb wil? , en als ik 8 gb koop maakt het dan uit of ik van bijvoorbeeld een duurder merk koop? en moet ik dan bijkopen of dan gelijk me anderen vervangen?

btw is het mogelijk om http://azerty.nl/8-744-389759/mushkin-silverline-geheugen-.html erin te zetten en dan nog een ddr3 van 2gb erbij te kopen? of is dat niet heel handig/goedkoop? als het wel kan welke ddr3 die goedkoop is raad je dan aan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, je kunt niet mixen.

Als je 8GB wil (eigenlijk nogal overdreven ten opzichte van je huidige setup, alles boven uitbreiding naar 4 levert je waarschijnlijk niets op) moet je 4x2.

Gezien je situatie en de leeftijd van je huidige computer zou ik gaan voor 2x2 DDR3. Dat is het goedkoopste en meest toekomstveilige

oke bedankt, en als ik het dus goed begrijp 2x2gb ddr3 en dan dus me oude ddr2 ram eruit halen? Ik gebruik me computer veel voor computer games etc en kan nu niet eens normaal alt tabben of muziekje op de achtergrond aan doen zonder frame drops. Dus zat er zelf aan te denken om dan 2x2gb ddr2 te kopen dat ik dan 6gb totaal heb. Wat raad jij aan?

Technisch gezien zou dat kunnen. Let wel:

- het geheugen wat je er nu in hebt zitten is mogelijk niet compatibel met je nieuwe geheugen. Er is dus geen garantie dat je 6GB stabiel kunt draaien.
- DDR2 kun je niet meer gebruiken op nieuwe computers. Als je dus over een jaartje of wat de rest upgrade moet je het weggooien
- DDR2 is duurder dan DDR3, voor minder performance

Als je voor DDR2 gaat, probeer dan voor een tientje een tweedehands setje op de kop te tikken of zo.

Zou heel fijn zijn als iemand een link zou kunnen sturen met welke ik nou precies moet kopen :o ben de weg een beetje kwijt nu thnx!

Heb je mijn link wel gelezen? Daar staat precies wat je kunt doen.

Heb je mijn link wel gelezen? Daar staat precies wat je kunt doen.
ah sorry ik zie nu pas dat
1333/1066/800 MHz dus de gene is die mijn pc aan kan! :)
ik ga voor http://www.saturn.nl/mcs/product/CO...enmodule,95952,482650,1012852.html?langId=-11 ben wel beetje bang dat ie niet past omdat ik dat al eerder heb gehad :P
nog een klein vraagje is de hoeveelheid MHZ nog iets van toepassing of maakt dat opzich niet zoveel uit?!
en als ik ddr3 koop of ik dan de ddr2 die er nu inzit eruit moet halen of gewoon kan laten zitten?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan