RAM maar op 573 mhz

• Onderwerp starter Onderwerp starter apen
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

apen

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2010

Bijlagen

• RAM.PNG
    RAM.PNG
    64,7 KB · Weergaven: 44
Ik denk dat de info van cpu-z niet geheel juist is.
Je kan kijken of de snelheid van je geheugen in je bios niet is vastgelegd op een lagere waarde.
Of je moederbord moet geen hogere ondersteunen, maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

ik deze nou juist gekozen omdat dit het hoogste is wat mijn systeem ondersteund, maar ik kwan erachter door te kijken in de BIOS dus daar kan het niet aan liggen.

- Dual Channel DDR3 memory technology
- 4 x DDR3 DIMM slots
- Supports DDR3 2000(OC)/1866(OC)/1800(OC)/1600(OC)/1333/1066/800 non-ECC, un-buffered memory
- Max. capacity of system memory: 16GB*

Je zult je systeem moeten overclocken, dan zal het maximum ram pas kunnen gebruikt worden.

Ik weet zelf niet veel van AMD cpu's, maar ondersteunt je cpu wel deze snelheid?

Laatst bewerkt:
ik heb 3x 1600mhz 4 gb ram en mijn dram freq is ook maar 667mhz is dat normaal?

Je zult je systeem moeten overclocken, dan zal het maximum ram pas kunnen gebruikt worden.
Nee, je hoeft je systeem niet over te klokken. Echter wordt RAM dat hoger dan 1333MHz draait, standaard op deze snelheid gedetecteerd.(JEDEC detectie) Je zult (mit het Bios het ondersteund) de XMP moeten inschakelen om op 1600MHz te draaien. XMP = Xtreme Memory Power.

@Laurensv99,

667MHz heeft een effectieve kloksnelheid van 1333MHz. DDR moet je de MHz verdubbelen, met wat er weer gegeven wordt. 1600MHz zou dus een weergaven van 800MHz werkelijke kloksnelheid geven.

@laurensv99 het beste kun je zelf een nieuwe vraag stellen
bij 1600mhz moet 800 mhz worden weergegeven, want DDR(Dual Data Rate) moet je delen door 2, 1600/2=800.

ik heb nu verschillende dingen geprobeert:

XMP had ik niet, ik heb bios 1.6 bij bios 1.7 van mijn moederbord zit het er wel bij. geporbeert bios te flashen, asrock instant flash kan bios bestand niet vinden

asrock turbo ucc (automatisch overclocken) uitgezet, heb nu mijn RAM op 1600 mhz draaien al verbetering. terwijl mijn processor maar 1333 aankan.

nog opties ideen om die 1866 te halen?

Nee, je hoeft je systeem niet over te klokken. Echter wordt RAM dat hoger dan 1333MHz draait, standaard op deze snelheid gedetecteerd.(JEDEC detectie) Je zult (mit het Bios het ondersteund) de XMP moeten inschakelen om op 1600MHz te draaien. XMP = Xtreme Memory Power.

Zo ver ik weet heeft alleen mobos die intel ondersteunen XMP? En overal lees je dat O.C = Overclocking?
Lees je dus op heel het internet dat het gaat over het systeem overclocken..

Edit: heb net linkje gevonden van asrock zelf waar je bios zal moeten updaten: http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=870 Extreme3 R2.0&o=All

en ga naar BIOS downloads :)

Improve AM3+ DDR3 1866 compatibility.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan