RAM monitor

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Weet er iemand ook een geschikt progje om mijn RAM mee in de gaten te houden.(het liefst freeware natuurlijk:D)

B.Jager

Rambooster kan je zien hoeveel ram je hebt en je kan je ram ook opschonen. staat denk ik wel op download.com is freeware en werkt goed

XP kan heel goed zelf het geheugen beheren en schoonhouden en volgens mij is het ook helemaal niet nodig om een programma hier voor te gebruiken. Kost alleen maar capaciteit van je computer... ;)

XP doet dat enorm goed moet ik zeggen ahum ahum Het slorpt al je geheugen op!

Hoe houd Xp zijn geheugen vrij?

Crash, of andere helpmij gebruikers.
Hoe houd Xp zijn geheugen dan optimaal? Is dit alleen maar bij opstarten, of wordt het geheugen ook tijdens het computeren optimaal gehouden? Bij mij werkte het progje goed, hoewel ik het idee had dat allemaal wat trager ging na Free ram! Heb hierna deze verwijderd en vervolgens ondergrens aangepast. Ben hier tevreden over. Maar ook hierbij moet ik zegen dat je iets moet uit proberen of het wel of niet bij je systeem past/werkt.
Groetjes l.slaats.

windows 2000/xp die kunnen veel beter met meer geheugen omgaan en beter met geheugen omgaan dan windows 98. Dat vind ik wel want in in windows 2000 heb ik nooit minder dan 20mb vrij en in windows 98 wel..
dus daarom gebruik ik ook alleen rambooster in win98. Maar als je Xp draaid met 64mb ram of 128mb ram is rambooster wel handig vind ik..

Bij winXP zie je het geheugen vollopen, maar dat wordt ook automatisch weer geleegd....laat je computer maar een paar dagen achtereen draaien, je zal zien dat ie smorgens net zo snel is als wanneer je em opstartte....

Geplaatst door Sarvo
Bij winXP zie je het geheugen vollopen, maar dat wordt ook automatisch weer geleegd....laat je computer maar een paar dagen achtereen draaien, je zal zien dat ie smorgens net zo snel is als wanneer je em opstartte....
Nee, nope nein!

Als je SP I hebt geïstalleerd heb je zeer grote kans van niet. Deze zorgt er namelijk voor dat programma's het geheugen niet meer vrij geven.
Probleem bekend bij M$ :).

Wie installeert er dan ook SP1 op een reeds goed werkend systeem.... :confused:

Het is niet zo dat ik mijn RAM wil beheren of aanpassen maar meer om het gebruik te zien,in een grafiek of iets dergelijks.Het is wel makkelijk om te weten welke toepassingen veel geheugen gebruiken.Ik heb trouwens 1024mb ddr dus ik verwacht niet dat ik tekort kom.

B.Jager

Aha..

Je kan met je rechtermuisknop rechtsonder op je taakbalk klikken, dan kies je taakbeheer en dan tabblad prestaties... dan zie je precies hoeveel RAM je vrij hebt en hoeveel virtueel geheugen gebruikt wordt...

Mijn virtueel geheugen staat vast hoor, en ik heb de SP1 niet geïnstalleerd, maar ik wil zeggen dat ie dat anders wel doet :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan