Ram stick werkt niet meer!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jl131490

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
Hallo , Ik heb een probleem met mijn ram geheugen. Ik heb in totaal 8 gb aan ram (2x4gb) maar sinds gisteren starte mijn computer niet meer op en gaf een zwart scherm. Iemand vertelde me dat ik eens een ram stick eruit moest halen en kijken of dat resultaat gaf, en dat deed het. Maar nu heb ik maar 4gb ipv 8 gb in mijn computer:confused: Weet iemand hoe ik ook die andere weer laat werken?

Goedemorgen,

Zou ook nog het slot op het moederbord kunnen zijn probeer eens het werkende geheugen in het andere slot en visa versa en meestal zit er levenslang garantie op geheugen dan zou je dus voor garantie kunnen gaan.

Had ik net een uitgebreid antwoord klaar, kon ik dat niet posten omdat ik ondertussen opnieuw moest inloggen; alles kwijt.
Dus heel in het kort een nieuwe poging:
Testen pc doe je voorzichtig, mechanisch iig (het moet vanzelf gaan) en ook elektrisch (aard jezelf!).
Wat is het resultaat als je -
Reepjes van plaats verwisselt?
Een reepje gebruikt?
Andere reepje gebruikt?

Maak ook eens de connectoren schoon met een lapje, eventuele vette vingers kunnen corrosie veroorzaken.

Stuk reepje? Ja dan moet er een nieuwe in van het zelfde type.

Maar eerder nog; waarom verdenk je het geheugen?
Kreeg je een foutmelding bij het opstarten?
Wat zei de post (test)?
Was er een piepcode?

Hoop dat je de bedoeling nog steeds snapt... :confused:

Laatst bewerkt:
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik verdenk het geheugen omdat als ik het eruit haal mijn pc wel opstart en wanneer ik het erin doe krijg ik alleen een zwart scherm te zien maar draait de computer wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan